InnoTrans 2018

Ezen a gyűjtőoldalon az InnoTrans 2018 szakkiállítással kapcsolatos írásaink, tudósítások érhetők el. A RegionalBahn szerkesztői az InnoTrans idején napi hírösszefoglalóval jelentkezik és a kiállítás után egy-egy témát alaposabban körbejárunk majd.


InnoTrans 2018 - IC+ személykocsi

2018.09.26.

A MÁV-START komoly dobással készült az idei InnoTrans szakkiállításra: a prototípus 2012-es bemutatása után röpke 4 évvel itt az (elő?)sorozat első példánya, mellyel az idei Vasutasnapon már villogtak. A cég üdvöskéjét és a már évek óta távolsági flotta állapotára vonatkozó tetszőleges kérdés univerzális válaszát jelentő IC+ személykocsik újabb példányát részletesen is bejártuk. Röviden: az irány jó, de továbbra is bőven akadnak kérdőjelek. Részletek a hajtás után! Tovább »

Napi beszámolók


InnoTrans 2018 – A negyedik nap

2018.09.20.

Az InnoTrans utolsó szakmai napján, mely a szerdai-csütörtöki napokhoz képest csendesebb volt, az eddig árnyékban maradt témákból csemegéztünk: városi kötött és kevésbé kötött pályás felhozatal, gyomirtóvonat, kétéltű „majdnem-tolatómozdonyok”, Ganz forgóváz-üzlet és néhány iparági színes hír, standbeszélgetés és összegzés jutott mai összefoglalónkra. Tovább »

InnoTrans 2018 – A harmadik nap

2018.09.19.

Az InnoTrans harmadik napjára is jutott még néhány bemutató, nem kevésbé érdekes járművekkel: bimodális FLIRT angol megrendelésre, zsugorított metró Glasgownak, kisvasúti HÉV Svájcba. Ezen kívül mustráltunk személykocsit új és felújított kivitelben, gázturbinás mozdony makettjét, rózsaszín forgóvázat, valamint érdekes sajtótájékoztatókra is eljutottunk. Tovább »

InnoTrans 2018 – A második nap

2018.09.19.

Az InnoTrans második szakmai napján is számos bemutatót láthattunk, és a magasra tett mércét az ÖBB biztonsággal át is ugrotta a Talent 3 sajtóeseményével. Ezen kívül láttunk még akkumulátoros ÖBB Cityjetet, az első emeletes Desiro HC-t az RRX színeiben, hosszú kihagyás után olasz motorvonatot, az Alstom Coradia-platformjának legújabb hajtását, innovatív teherkocsit és sok egyéb érdekességet. Kattintsanak beszámolónkért - szöveges és hangos formában egyaránt! Tovább »

InnoTrans 2018 – Az első nap

2018.09.18.

Az InnoTrans első szakmai napjára jutott számos újdonság: svájci FLIRT; spanyol-svájci, német megrendelésre készült bimodális mozdony; kínai metró és tolatómozdony, hibdrid mozdonyok hegyei; sőt, megnéztük az új berlini S-Bahn-t is. Beszámolónk az első szakmai napról a berlini Messegeländéről. Tovább »

InnoTrans 2018 – A nulladik nap

2018.09.17.

Ha páros év és vasúti seregszemle, akkor InnoTrans és Berlin. Ezek a kifejezések már szinte elválaszthatatlanok egymástól és ez talán így is van jól – annak ellenére, hogy magyar szemmel inkább azt láthatjuk, hogy a gyorsítósávban hogyan húz el a magyar vasút mellett az európai és tágabbra tekintve a nagyvilági vasúti technológia. Felütésként következzen a „nulladik nap” összefoglalója. Tovább »


Előrejelzések, összefoglalók


InnoTrans 2018 – Előhang 1.

2018.09.10.

Bő egy hét múlva nyit a világszinten legnagyobb kötöttpályás seregszemle, a berlini InnoTrans. A korábbi előrejelzésekben a Siemens és Stadler részéről várható járműveket vettük sorba, mai bejegyzésünkben pedig számba vesszük, mi minden várható a többiektől. A vonali mozdonyokkal szemben élénk kínálat lesz tolatómozdonyokból, jön az ÖBB Talent 3-as motorkocsija és a Škoda Transportation emeletes ingavonata, valamint először hoz járművet a kínai CRRC holding. Tovább »

InnoTrans 2018 – Előhang 2.

2018.09.12.

Bő egy hét múlva nyit a világszinten legnagyobb kötöttpályás seregszemle, a berlini InnoTrans. A korábbi előrejelzésekben a Siemens és Stadler részéről várható járműveket, illetve e hét elején néhány hagyományosan kiállító, vagy éppen „meglepetésvendég” újdonságait vettük sorba. Előhang-sorozatunk utolsó bejegyzésében a kisebb, vagy kifejezetten újonc gyártók érdekességeiből, teherkocsikból, illetve a 2016-ban indított buszos kiállítás felhozatalából válogattunk. Tovább »

Önvezető villamost fejleszt a Siemens

2018.09.04.

 A világ első önvezető villamosát mutatja be a 2018-as InnoTranson a Siemens. A potsdami ViP Verkehrsbetriebe Potsdam GmbH-val közös fejlesztés mérföldkő lehet a városi közlekedésben. Tovább »

InnoTrans 2018 – Előzetes a Siemenstől

2018.07.02.

 A múlt héten ilyenkor a svájciak háza táján néztünk körbe, de most az egyik hazai gyártó, a Siemens kerül sorra. Elvileg a németek összebútoroztak a francia Alstommal vasúti járművek terén, a gyakorlatban azonban úgy néz ki, a szakkiállításon külön szerepelnek majd. Nézzük, milyen járműveket hoz ki a neves német vasúti járműgyártó a szeptemberi kiállításra! Tovább »

InnoTrans 2018 – Előzetes a Stadlertől

2018.06.25.

 Páros év lévén idén szeptemberben is megrendezésre kerül az InnoTrans, a legnagyobb nemzetközi kötött pályás szakkiállítás a berlini vásárközpotnban. Szokásunkhoz híven már a vásár előtt bemutatjuk, milyen újdonságokkal készülnek a gyártók, milyen járműveket fognak bemutatni a kétévente esedékes seregszemlén. Sorozatunk első részében az elmúlt években a kötött pályás járműgyártás egén egyre fényesebben világító svájci Stadler Rail járműveit vesszük sorra. Tovább »

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.