Németország szövetségi fővárosát 13 évig vezető Klaus Wowereit még 2003-ban mondta ki híressé vált mondatát, de a „Wir sind zwar arm, aber trotzdem sexy” mára vált igazán valósággá. A tavaly részlegesen megismételt helyhatósági választásokhoz kapcsolódó kampányban megígért és bevezetett intézkedéseket is visszavonni kényszerült a városvezetés.
2024. 11. 20.
2024. 11. 18.
Alstom az InnoTrans-on: letisztult portfólió, magyar szállal
Az idei InnoTrans egyik nagy kérdése volt, hogy mivel érkezik a francia Alstom - hiszen a cég egyrészt a hidrogénhajtás egyik első alkalmazója volt az ugyanitt bemutatott iLint-motorkocsival, másrészt a néhány éve befejezett Bombardier-akvizíciót követően mostanra várhattuk a konszolidált portfólió tiszta jelenlétét. Mivel a cégnek magyar gyártási kapacitása is van Mátranovákon, az InnoTrans-jelenlét hátteréről és a magyar szerepről is beszélgettünk Balázs Gáspárral, az Alstom Magyarország ügyvezetőjével a berlini vásárvárosban.
2024. 11. 16.
Hétvégi gyors – 2024. november 11-16.
Korszerűbb járművek jöhetnek a cseh mellékvonalakra. Duplacsuklós buszokat vesz a TEC. Nehézségek miatt változik egy prágai vásúti koncesszió. Szerényebb eredményt vár a Stadler, miközben gőzerővel termel. Opciókat váltottak be a CAF-nál.
2024. 11. 12.
Izzítják a menetrendi fűnyírót
Miközben a közösségi közlekedési hálózat fejlesztése és az új technológiák meghonosítása a kimondott politikai cél, Németországban is felbukkantak a hiánygazdálkodás tünetei. A növekvő jegyárak mellé egyes helyeken csökkenő mennyiségű szolgáltatás kerül, ami szinte biztosan nem mozdítja elő a közlekedési módváltást.
2024. 11. 10.
Hétvégi gyors – 2024. október 28-november 10.
Budapesten kisebb, Prágában és Pozsonyban nagyobb buszok felé mozdulnak. Újabb Talent ment füstbe Berlinben. Bővíti lengyel gyártási kapacitásait a Stadler. Akkumulátoros technológiát tesztel a Hitachi Nagy-Britanniában.
2024. 11. 07.
A Banán kifogyott, csokoládé nem is volt
Egyszer minden véget ér, így az egykori Csehszlovákia leggyorsabb déli gyümölcseinek szezonja is. Az utolsó darabok Prága környékén tették tiszteletüket menetrend szerinti, ablakos vonatok élén.
2024. 11. 01.
Isten veletek, tallinni trolibuszok
2024. 10. 27.
Hétvégi gyors – 2024. szeptember 23-október 27.
Sikerek és problémák jellemzik a Stadler utóbbi időszakát. Forgalomban a TXL első saját mozdonya. Változások árnyékolják be a cseh ünnepnapot. Árat emelnek Ausztriában. Megérkezett az első új metró Londonba.
2024. 10. 25.
Mi a pálya? – A valóság a mellékvonali pályaállapotok kapcsán
Magyarországon évtizedek óta zajlik vita a mellékvonali hálózat helyzetéről, jövőjéről. Az általában rettentő alacsony színvonalú diskurzus már jó ideje átlépett a tények utáni világba, és igen gyakori tapasztalat, hogy még a jobb szakemberek megnyilvánulásairól is süt a hálózatismeret hiánya. A mellékvonali problémakör megközelítése általában már a közlekedésszervezési oldalon is hibás („nem kell vasút, mert van busz” stb.), de a műszaki oldalon még inkább tévúton jár a diskurzus.
2024. 10. 17.
Menetrendváltás Lajtától Rajnáig
Mind a német, mind az osztrák állami vasúttársaság megkezdte a 2024/2025-ös menetrendi időszakra a jegyértékesítést, amit az újdonságokkal többé-kevésbé párhuzamosan jelentettek be. Természetesen a versenytársak is tartják a lépést, így helyet kapnak a 2024. december 15-én életbe lépő menetrendről szóló összefoglalónkban.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)