
Még 2020 végén állította szolgálatba két Vectron mozdonyát a svájci Widmer Rail Services AG, de a magánvasútnak időközben szüksége lett további mozdonyokra is. Ezek viszont némi különlegességet is tudnak majd, amit eddig még teljes értékű vonali villamos mozdonyban nem láthattunk.
A Siemens a BMDV 2020 óta futó innováció-támogatási programja, a Zukunft Schienengüterverkehr [A vasúti áruszállítás jövője] keretében tudott forráshoz jutni egy emissziómentes meghajtási egység kifejlesztésére, amely alkalmassá teszi a mozdonyt kisebb tolatások elvégzésére a felsővezetékkel el nem látott vágányokon is. A többek között a GYSEV egyes Vectron mozdonyaiban is helyet kapott dízelmotoros egység (DPM) helyére kerül a lítium-ion-akkumulátoros (BPM) megfelelője.
A készülékszekrények helyét bemutató röntgenrajzon jól látható, mennyire tele van pakolva a géptér
Továbbra is korlátozás maradt, hogy csak egy áramnemű (egyenáram vagy vagy váltóáram) mozdonyba építhető be, mivel az MS-nél minden talpalatnyi helyet kihasználtak a géptérben a kétféle áramrendszer kezeléséhez szükséges berendezések elhelyezésekor. Felsővezetékes üzemben természetesen tölti a vezérlés a vontatási akkumulátorokat, tehát nem igényel saját megoldást az üzembenrtás. Pierre Widmer, a WRS ügyvezetője hangsúlyozta, hogy ezzel a megoldással a tolatásokat másik, jellemzően dízelmotoros mozdony helyszínre szállítása nélkül tudják elvégezni, ami csökkenti a költségeket. A mozdonyokat hivatalosan majd a leányvállalatuk, a JeMyn AG veszi majd a nevére. Andre Rodenbeck, a Siemens Mobility járműgyártási vezérigazgatója elmondta, hogy a BPM tovább csökkenti a vasúti szállítás zajkibocsátását és CO2-lábnyomát, valamint a vásárlóknak újabb lehetőségeket jelent teljes szakaszon elektromos meghajtással eljuttatni a vonatokat.
Bár pontos műszaki adatokat és árat nem hoztak nyilvánosságra, valószínűleg a 6,4 MW teljesítményű és 200 km/h végsebességű variáns jelenti a most megrendelt mozdonyok alapját. A kiszállításra 2027-ben kerül majd sor.
Adorján Péter