
Február 19-én érkezett a hír, hogy ünnepélyes keretek között átvette az első új villamosát az RSAG, melyeket két és fél éve rendeltek meg. Bár eredetileg 2024 végén kellett volna felvenniük a napi ritmust, ez egy évet csúszik és csak 2025. decemberében várhatóak a TINA sorozatú villamosok a vonalakra. A 2022-es InnoTranson bemutatott típus jelenleg Darmstadt és Basel hálózatán már üzemel, Halle (Saale) és immár Rostock pedig a mihamarabbi beüzemelésen dolgozik. A korábbi információktól eltérően mostanra már 28 helyett 29 jármű szállítását kommunikálták, ami valószínűleg kompenzáció lehet a késés miatt. Ezt erősíti, hogy az összértéket illetően továbbra is majdnem 10 millió eurós támogatást említett Ines Jesse, a tartományi közlekedési minisztérium államtitkára.
Még nincs teljesen végleges formájában, de már jól látszanak a vonalai
Eva-Maria Kröger, a város főpolgármestere kiemelte, hogy a pandémia, az energiadíjak és a személyzeti költségek, valamint a Deutschlandticket bevezetése sem tette könnyebbé a közlekedési szolgaltatók helyzetét, a jövő kihívásait viszont valószínűleg továbbra is csak tartományi és szövetségi támogatásokkal tudják majd kezelni. A 2027 közepéig forgalomba állítandó villamosok összértéke 103 millió euró, melyhez 9,45-öt ad a tartomány. Az engedélyek megszerzését követően az 1-es és 5-ös vonalakon lehet majd legnagyobb eséllyel találkozni a nagy kék villamosokkal.
A VVW ügyvezetője, Stefan Wiedmer; a felügyelő bizottság elnöke, Sabine Krüger; a Stadler osztályvezetője, Martin Alge; az RSAG vezérigazgatója, Yvette Hartmann; Eva-Maria Kröger, Rostock főpolgármestere; Ines Jesse, a tartományi közlekedési minisztérium államtitkára Jan Bleis, az RSAG vezérigazgatója tartottak próbaülést a még huzatvédő huzattal ellátott villamosban
(fotók: Joachim Kloock / Rostock)
(fotók: Joachim Kloock / Rostock)
Egy nappal később, február 20-án jelentette be a svájci gyártó, hogy az iparáról híres olasz nagyvárosban elnyert szerződésében is újabb mérföldkövet teljesített: utasforgalomba állt az első rövid Tramlink. Bár a járművet már 2023 óta tesztelték, csak mostanra szerezte meg az engedélyeit. A különleges felépítésű, háromrészes és mindössze 25 méter hosszú villamosokkal egyelőre a 7-es és 31-es vonalakon lehet találkozni.
Eredetileg 7201 pályaszám volt felragasztva, de időközben ez megváltozott
Összesen 74 darabot rendelt eddig (további 56-ra rendelkeznek még opcióval) az ATM, ezek közül 60 rövid és 14 hosszabb darab érkezik majd 2027-ig. Manapság már magától értetődő a klimatizált utastér és az automatikus utastájékoztatás mellett a járművezetők munkáját segítő külső kamerarendszer is része a biztonsági csomagnak, a lakosság pedig a forgóvázak által okozott zajtól szabadulhat majd meg annak kialakításából fakadóan.
Olaszországban kifejezetten ritka a szövet vagy műbőr üléshuzat, amit a vandalizmussal indokolnak
(fotók: Stadler Rail AG)
(fotók: Stadler Rail AG)
Adorján Péter