
Több esedékes munkát csatornázott egy lezárásba a bajor tartományi főváros közösségi közlekedéséért felelős MVG: összesen 40 különböző szakmunkát végeznek el a nyolc érintett állomáson, melyek akár 49. éve állnak üzemben. Ingo Wortmann, a cég ügyvezetője kiemelte, hogy a bő 30 autóbusz kétharmadát a DB Regio tartományi leányvállalatai biztosítják, melyre korábban nem volt példa. Ennek egyik oka az évek óta tartó személyzethiány, illetve a korábbiaktól eltérő pótlási koncepció. A lezárt szakaszon ugyanis közlekedik majd egy alapjárat és a legközelebbi gyorsvasúti csomóponthoz egy gyorsjárat. Susann Liebscher, az RVO vezetője elmondta, hogy a Riedbahn tavalyi átépítése megmutatta a buszos pótlás erősségeit és örömmel segítenek, melyhez 25 autóbuszt és 50 járművezetőt vezényelnek Münchenbe.
Mondhatjuk, hogy kő kövön sem marad: állomások, alagutak, pályaszerkezet, áramellátás, bútorzat és még sok más újul meg 15 hét alatt
Természetesen mindegyik jármű a legújabb környezetvédelmi szabvány szerinti és legalább részben akadálymentes. Naponta akár 60 szolgálatot is ellátnak majd a két cég dolgozói, akik mindegyike folyamatosan az utasok pontos és kiszámítható célbajuttatásán dolgozik majd. A tervezett menetrendi teljesítmény 713 ezer kilométer, ami majdnem a Föld–Hold-távolság kétszerese.
Kevés ikonikusabb és buszokkal jobban megközelíthető terület van a városban, mint a Theresienwiese
Természetesen mit sem ér a sok busz, ha az utasok nem találnak oda hozzájuk. Az előtájékoztatás már összel megkezdődött, de az igazi eredmények mindig az első napokban mutatkoznak meg. Ehhez 550 matricát, 350 hirdetményt, 230 molinót, 350 padlómatricát és 22 oszlopot állítottak fel, melyek közvetítik az információkat. Emellett az első héten az állomásokon személyesen is lehet kérdezni az MVG dolgozóit a pénztárhelyiségekben kialakított infópontokon. Az állomásokra további 120.000 brossúrát és 30.000 szórólapot is kiosztottak, valamint a járművek belső kijelzőin is folyamatosan pörgetik a felhívást.
Nem csak a metróállomások és alluljárók, hanem a buszmegállók is fontos tájékoztatási és tájékozódási feladatokat kaptak
A felújítás első szakasza február 17. és március 9. között folyik, ekkor az U6-on az Implerstraße és a Goetheplatz között 10 perces ütemben ingázik egy szerelvény, amire a felszín érintése nélkül lehet átszállni. Itt egyelőre a vártnál is kisebb forgalmat regisztráltak, bár ez valószínúleg a főpályaudvarhoz járó X3-as busz hatása lehet. A gyorsjárat másik végállomása a Brudermühlstraße, ahonnan az U3-as alapjárat is indul, de az a Sendlinger Torhoz közlekedik. Mindkét vonalon 5 percenként követik egymást a buszok 6:00 és 20:30 között, egyéb időszakokban 10-15 percet is várni kell rájuk.
Az első ütemben az U3-as vonalat vágták ketté, de a vonalakon egységesen 10 percenként indul metró
Az első nap tapasztalatai alapján a befektetett munka kifizetődött és szinte csak pozitív visszajelzések érkeztek a pótlással kapcsolatban. Forgalomszervezési oldalon néhány szabálytalan parkolás okozott késést, illetve az ilyenkor szokásosnak mondható torlódás, de ez természetes velejárója minden változásnak. Apró kedvességként az MVG a Brudermühlstraße megállónál 7:30 és 8:30 között ezer perecet osztott ki, a következő ilyen hangulatjavító akcióra február 26-án kerítenek sort.
Népszerűek a gyorsbuszok, de az égszínkék helyetti bíbor színükre külön fel is hívták az utasok figyelmét
Friss perecet osztottak az MVG dolgozói az utasoknak a pótlás első napján
A nagyobb megpróbáltatás még csak ezután jön, amikor a Brudermühlstraße és Klinikum Großhadern között szünetel majd a forgalom március 10. és május 30. között. Ekkor az U6-os busz öt perces ütemben ingázik a lezárt szakasz két vége között, az X6-os pedig Westpark után Heimeranplatzig 5 perces, Donnersbergerbrückéhez 10 perces ütemet biztosít majd. Az MVG viszont már az előtájékoztatásban megpróbálja lebeszélni az utasokat a pótlóbuszokról és a regionális buszokat vagy az S-Bahn közeli vonalait ajánlja.
A második ütemben érdemes lesz majd akár kerülő irányokat is keresni az MVG szerint
(képek: SWM/MVG)
(képek: SWM/MVG)
Súlyosbítva azt, ami amúgy is…
Ha nem lenne elegendő megpróbáltatás a metróhálózat fontos szakaszának szanálása, akkor a DB InfraGO is tartogat kihívást az utasoknak a következő néhány hétvégére a Stammstrecke részleges lezárásával. Erre az Ostbahnhofra telepített elektronikus biztosítóberendezés beüzemelése miatt van szükség és február 22-23., március 1-2. és 8-9., valamint március 29-30. és április 12-13. során esedékes minden napon 4 és 16 óra között. Ekkor szinte minden alkalommal más módon lehet megközelíteni a földalatti állomásokat, így kifejezetten érdemes a vonakozó információs oldalt böngészni.
Helyi viszonyok között ez még üres peronnak számít, de ennél nagyobb zsúfoltságra kell számítani a következő hónapokban
(fotó: Christian Bedeschinski / DB AG)
(fotó: Christian Bedeschinski / DB AG)
Adorján Péter