2025. 02. 28.

Generációs utódot keres a DB

A '70-es és '80-as években kialakított és kiépített német S-Bahn-hálózatokon újabb járműgeneráció bevezetését határzoták el a Deutsche Bahn illetékesei, ehhez pedig egy hosszútávú keretszerződést kötnének többszáz járműre vonatkozóan. 2034-ig négy nagyváros környékéről búcsúzhat el egy meghatározó típus.

2025. 02. 26.

Az Eurostaron túl is van élet?

Új úti célok válhatnak elérhetővé a jövőben a londoni St Pancras International pályaudvarról, ha összejönnek az állomást üzemeltető társaság tervei. A kontinens elérését szorgalmazó, nagyívű terveket felvonultató listában egy régi álom is szerepel: Németország.

2025. 02. 24.

Elkészült a végleges rajz

Hivatalosan is bemutatta a jövőre érkező új típusának végleges forma és színvilágát Alsó-Szászország tartományi fővárosának és környékének közlekedési szolgáltatója. Az előzetes tervekhez képest néhány ponton változott a megjelenés, ami nem meglepő.

2025. 02. 23.

Hétvégi gyors – 2025. február 10-23.

Sztrájkveszély nélkül megegyezett a nagyobb szakszervezettel a DB. Újabb szakaszon készült el a villamosítás Graz mellett. Krefeld hidrogénes buszra, Bern akkumulátoros trolibuszra szavazott. Folyik a flottacsere a Neckar-völgyben és Berlin mellett is.

2025. 02. 21.

Két város, két típus

Ritkán telik el hét anélkül, hogy történne valamilyen fontosabb esemény a Stadler Rail AG termékeihez kapcsolódóan. Mindkét aktuális szállítás – a svájciaktól megszokott módon – valamennyire különleges darabokat jelent. Az észak-német Rostock és az észak-olasz Milánó új villamosai régebbi típusokat váltanak le, amivel az utaskomfort is növekszik.

2025. 02. 18.

Közös erővel a gyors eljutásért

Nem lesz egyszerű az utasok dolga, ha München dél-nyugati részére szeretnének utazni a metróval, mivel átfogó felújításba fogott az MVG. A mostani fázis még csak a bemelegítés egy hosszabb és több problémát jelentő következő előtt. A feladathoz a saját kapacitásaik kevésnek bizonyultak, ezért a DB is besegít buszokkal.

2025. 02. 17.

Gramatneusiedl – átépítés a Lajta túlpartján

Aki 2022 nyara óta Bécs felé utazott, talán felfigyelhetett a folyamatos „túrásra” Gramatneusiedl állomás környékén - vagy éppen nem vett belőle észre semmit, hiszen a 2024 végén lényegében elkészült átépítés a forgalom többé-kevésbé folyamatos fenntartása mellett zajlott bő két éven át. Mai bejegyzésünkben bőséges képanyaggal tekintjük át a komoly logisztikai bravúrnak tekinthető folyamatot, melynek során megújult a kissé szürke eminenciásnak számító, mégis sok szempontból fontos elágazóállomás, a folytatásban pedig halad tovább a Bécs–Budapest fővonal állomásainak felújítása.

2025. 02. 13.

Metró helyett metróbusz?

Budapest főpolgármestere, úgy tűnik, kifogyhatatlan a tömegközlekedési ötletekből, amelyek megvalósítását a közlekedésszervező Budapesti Közlekedési Központ hamar fel is vállalná. A legújabb ötlet a „metróbuszok” bevezetése, amelyről sokat nem lehet még tudni, de máris komoly szakmai és politikai viták övezik a javaslatot. De mit is jelent a metróbusz és Budapest vonatkozásában van-e realitása annak az elképzelésnek, ami inkább a „metrópótló” jelzővel lenne valósághűbb?

2025. 02. 09.

Hétvégi gyors – 2025. február 2-9.

Megkapja a hiányzó vágánykapcsolatokat Berlin főpályaudvara. Egyet előre, egyet hátra a Stadlernél. Fogynak a jó helyek Berlinben. Kiválóan működik az ETCS a cseh pályákon.

2025. 02. 08.

RegionalBahn Vlog: Villamosozás Pozsonyban

A szlovák főváros villamosait nem sokaknak kell bemutatni, de a teljes hálózatot talán kevesebben ismerik. Mi most beutaztuk és egy szokásostól eltérő új formátummal mutatjuk be azt. Videó a hajtás után, tartsatok velünk!

2025. 02. 07.

Akkumulátorral a hegyekbe

Egy-másfél évtized sikeres üzemeltetés után elveszítette néhány vonalát az Erfurter Bahn és leányvállalata, a Süd-Thüringen-Bahn. Ezúttal a Deutsche Bahn tudott a konkurenciánál versenyképesebb ajánlatot felmutatni, már csak a bizonyítás van hátra. Természetesen új járművek is érkeznek a mostani dízelmotoros motorkocsik helyett.

2025. 02. 06.

Vezeték nélkül is elektromos

Amikor már tényleg azt hitte mindenki, hogy a Vectron mozdonyok a dögunalom megtestesítői lesznek, a Siemens előhúzott egy újabb meglepetést a farzsebből. Iparvágány kiszolgálására is alkalmas, de mégis emissziómentes vonali villamos mozdonyokat szállíthat Svájcba.

2025. 02. 01.

Hétvégi gyors – 2025. január 25-február 1.

Ha saját nincs, jó a bérelt Vectron is. New York államban dugódíj teszi népszerűvé a tömegközlekedést. Nagy-Britanniában az Alstomnál lesz a vasút születésnapi bulija. Éledezik a személyszállítás Mexikóban.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.