Új típus állt forgalomba a legnagyobb kiterjedésű svéd villamosüzemben, ami egy korszakváltást is jelent az utaskomfortban és a szállítókapacitásban is. Két év múlva az összes jármű akadálymentessé válik ezzel a beszerzéssel.
Ismét egy mérföldkövet ért el Svédország második legnagyobb városának közlekedése: 2025. január 19-én forgalomba állt az első M34-es típusú villamos. A Bombardier Alstom Flexity Swift sorozatba tartozó 45 méter hosszú járművek beszerzéséről még 2021 végén döntöttek, amelyek a negyven M33-as opciójaként érkeznek. Összesen 60 darab hosszú, egyirányú villamost vásárolt a helyi közlekedésszervező, ezek 2026 végéig állnak forgalomba a városban.
Az ötrészes villamosok közül elsőként a 602-es pályaszámú állt forgalomba
A népnyelv már el is nevezte: Superspårvagnen [szupervillamos] lett a beceneve. Egyelőre még csak a 11-es vonalon lehet találkozni az akár 319 utast is szaállítani képes villamossal, de a tervek szerint az 5-ös vonalon is feltűnik majd. A hajtásrendszert szállító Kiepe Electric 24/7-ben biztosít szervizcsapatot helyben, amivel az üzembiztonságot és a rendelkezésre állást növelik.
A beltér egészen funkcionális, az egyetlen érdekes megoldás a dupla vasalódeszka
(fotók: Eddie Löthman / Västtrafik)
(fotók: Eddie Löthman / Västtrafik)
Göteborgban hamarosan végleg elköszönhetünk a '60-as és '70-es években gyártott M28-as és M29-es típusoktól, amelyek még csatoltan közlekedtetve is csak az M34-esek kapacitásának kétharmadát biztosítják.
Adorján Péter