2025. 01. 31.

Szigorúan titkosított vonatok

A MÁV-csoport 2025 eleji, korábban Lázár János által is belengetett átalakítása és tíz vállalása egyre jobban érezhető az utasok számára is. Nem csak azért, mert megváltozott az ügyfélszolgálat és általában a vasúttársaság e-mail-címe vagy éppen azért, mert új nevekkel találkozhatunk a hangosításban, hanem azért is, mert egyre kevesebb dolgot ismerhetünk meg a cégcsoport tevékenységéről. Most éppen egy újabb adag információt vontak meg a köztől.

2025. 01. 30.

Szabadon, Egyenlően, Együtt

Franciaországban még a közepesen nagy városokban sem triviális, hogy könnyen megjegyezhető ütem szerint közlekedjenek a közösségi közlekedés járatai. Emiatt az utasbarát menetrendű vonalakat egyenesen kiemelt szolgáltatásként kezelik és ennek megfelelően pozicionálják is a marketingesek.

2025. 01. 28.

Előbújt Prága legújabb villamostípusa

Hosszas várakozás után nem csak látványterveken és fantáziarajzokon láthatjuk a cseh főváros leendő villamosait. Elkészült az első Škoda 52T, amit be is mutattak Plzeňben – egyelőre még csak a gyárkapun belül.



2025. 01. 27.

Svájci migránsok Magyarországon?

Az SBB a következő évek során leadja, a magyar vasút pedig átvenné a helvétek „levetett” gönceit. Ugyanis az a hír járja, hogy miközben az egyik szakpolitikus a német vasúttól vette volna át az ott felszabaduló emeletes motorvonatokat, aközben a terület minisztere meg a svájciakkal tárgyal járművásárlásról. Vajon tényleg jöhetnek a levetett FLIRT-ek?

2025. 01. 26.

Hétvégi gyors – 2025. január 19-26.

Utasokat is szállít a Moderus Gamma. Sztrájk Berlinben és sztrájkfenyegetés a DB-nél. Megint átöltözött az Európa-mozdony. Svájcban megette a betont a talajvíz. Bővítette a lehetőségeit a Max Bögl.

2025. 01. 24.

Forgalomban a szupervillamos

Új típus állt forgalomba a legnagyobb kiterjedésű svéd villamosüzemben, ami egy korszakváltást is jelent az utaskomfortban és a szállítókapacitásban is. Két év múlva az összes jármű akadálymentessé válik ezzel a beszerzéssel.

2025. 01. 22.

Közvetlen Kocsi – Lázár János a Westbahn-KISS emeletén

A Közvetlen Kocsi 2025-ös első adásában Lázár János 10 pontos fejlesztési csomagjáról, a Keleti pályaudvaron keletkezett mozdonytűzről és a DB eladó járműveiről lesz szó.




2025. 01. 18.

Hétvégi gyors – 2025. január 13-18.

Bonyolult KISS helyzet a Westbahn–DB–ÖBB háromszögben. Egyszerű emeletes vonat beszerzés Szlovákiában. Bimbózó vasúti kapcsolatok a Baltikumban. Török trolik Prágában. Szlovák teherkocsik mennek Svájcba. Újabb metróállomások válhatnak akadálymentessé Budapesten.

2025. 01. 15.

Ki lesz a harmadik?

Kifejezetten érdekes és fiatal járművek kerültek fel a Deutsche Bahn használt járműves oldalára, bár már a második tulajdonosuk próbál most túladni rajtuk. Ennyire jól megy a német vasútnak vagy valami más az oka? Helyzetelemzésünk a hajtás után.

2025. 01. 14.

Elemes Párduc a porondon

Újabb mérföldkövet ért el legnagyobb darabszámú elektromos motorvonatainak beszerzésében a cseh állami vasút, ugyanis hivatalosan is átvette a legutolsó felsővezetékes darabot, így már csak az akkumulátoros verzióból maradt megrendelt darab. A Škoda Group közel másfél évtizede gyártott típusa a korábbi hibák ellenére a villamosított vonalak mindenese lett.

2025. 01. 12.

Hétvégi gyors – 2025. január 5-12.

Nincs még vége a favágásnak Budapest mellett. Túlteljesítette a tervet a legújabb ICE-üzem. Automatákat cserél az ÖBB. Akár sztrájkolnának is Berlinben. Fontos lehetőséget kapott a Siemens.

2025. 01. 08.

Ezt a késést Lázár János fizeti!

Az év első kormányzati sajtótájékoztatóját az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetője, Lázár János tartotta. A „Közlekedés Infó” keretében ismét radikális változásokat jelentett be a tárcavezető. Valóban komoly változások előtt áll a magyarországi közlekedés, ha a miniszteri ígéretek mindegyik bejön, akkor maga a „Közlekedési Kánaán” jöhet el. Nézzük hát, mit ígért a miniszter.

Meghalt a trolibusz, éljen a trolibusz!

Bár sokan – az technológia fejlődését figyelve némileg jogosan – kétkedve fogadták, hogy a tallinni trolibuszüzem leállítása után valaha lesz még folytatás, de a városvezetés és a helyi közlekedési vállalat elkötelezett az üzem jövőbeli fenntartása mellett. Csehországból és a Balti-tenger partjáról is utóbbi irányvonalat alátámasztó hírek érkeznek.

2025. 01. 07.

MÁV Vectron – lépéskényszerből új megoldás

Amint ismeretes és mi is beszámoltunk róla (bár lassan már be is porosodott a hír), a MÁV-START még 2022-ben keretszerződést írt alá a Siemensszel Vectron villamosmozdonyok lehívására. Ezt azóta sem követte lehívás, de egyre több forrásból hallani, hogy a lépéskényszer miatt most már gyorsabb megoldáson töri a fejét a néhány napja (újra) átnevezett cég – a szintén Vectronok, ámde bérleti konstrukcióban érkezéséről szóló hírmorzsák mellé mi is bedobjuk értesüléseinket a közösbe, a hajtás után.

2025. 01. 04.

Újévi gyors – 2024. december 29-2025. január 4.

Az új év sem indult fennakadások nélkül a MÁV-csoportnál. Újabb hídóriás lett teljes Dániában. Átmenetileg nem közlekedik a legrégebbi német siklóvasút. Kedvező áron szerzett be használt villamosokat Poznań.

2025. 01. 01.

Ez a MÁV nem az a MÁV

2025. január 1-je így vagy úgy, de biztosan emlékezetes marad, mint közlekedéstörténeti pillanat. Nézzük hát gyorsan, hogy milyen főbb változások érintik Magyarországon ezt az új területet.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.