2024. 12. 20.

Új vállalati struktúra, új káderforgó

Nem csak a vállalatok egymáshoz való viszonya változik a MÁV-Volán csoportnál, de azok vezetőségében is változások állnak be.






A MÁV-Volán csoport 2025-től új szervezeti struktúrában, kevesebb vezetői pozícióval és a kiadott közlemény alapján hatékonyabb működés ígéretével működik tovább. Az már eddig is tudható volt, hogy a MÁV-Start Zrt., a MÁV-HÉV Zrt. és a Volánbusz Zrt. egy vállalatba, a MÁV Személyszállítási Zrt.-be olvasztva folytatja tovább a működését. Ennek a vezetője 2025. január 1-től Dr. Kormányos László, aki korábban a budapesti közösségi közlekedésben is dolgozott (a BKK kereskedelmi igazgatójaként), a vasút területén pedig többek között a MÁV-START-nál volt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, később pedig szintén a MÁV-START műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyetteseként tevékenykedett, majd a Volánbusszal való összeolvadás után annak vezérigazgató-helyettesi posztját is ő töltötte be: logikus lépésnek tűnik tehát, hogy őt jelölte ki Lázár János a közúti- és vasúti személyszállítási állami vállalat élére. A munkáját vezérigazgató-helyettesként Kazai Katalin, Laskay Lóránt, Szarka Zsolt és a korábban (Dr. Kormányos Lászlóhoz hasonlóan) a BKK-nál vezetői pozícióban dolgozó Fajcsák Lajos segíti. Iparági értesülések szerint nem ő lesz az egyetlen, aki a leépítés alatt álló BKK-tól vándorol át az átalakult állami közlekedési gigavállalathoz 2025-ben.

A MÁV-csoport többi cégénél maradnak a jelenlegi vezetők: az elmúlt időszakban a Facebookon rendszeresen aktualitásokkal jelentkező Hegyi Zsolt marad a MÁV-csoportot irányító MÁV Zrt. vezérigazgatója; a MÁV Pályaműködési Zrt. élén pedig továbbra is Németh Réka található meg, aki 2024. július 25-e óta tölti be ezt a pozíciót – helyettesei Széles Marianna és Pósalaki László lesznek.


Mellár Marcell

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.