Karácsonyi meglepetésnek sem utolsó dolog, hogy Európa egyik leginnovatívabb buszgyártója sikert ért el az USA nyugati partján. Kis darabszám, de jelentős mennyiségű opció jellemzi a frissen megkötött szerződést.
Közeledik az év vége és ilyenkor már nem számítunk nagyobb meglepetésekre, a lengyel Solaris mégis egy kiemelkedő hírt szolgáltatott a bejglik elfogyasztása elé. Az USA piacára belépni viszonylag nehéz, mivel a Buy America Act értelmében a felhasznált fémanyagok legalább 70 százalékát és a végső összeszerelést a szövetségi államon belül kell realizálni. Ehhez a gyártás lényegi részét oda kell telepíteni, viszont az üzem fenntartásához folyamatos megrendelésre lesz szükség.
A fentieket valószínűleg végiggondolták és kiszámolták a Solarisnál, hiszen már másfél éve kommunikált terv volt az USA piacára lépni a teljesen CO2-kibocsátástól mentes portfóliójukkal. Az első megrendelő a King County Metro, Seattle és 34 környező település ellátásáért felelős közlekedési szolgáltató. A rendelés két szóló 40 lábas [kb. 12,2 m] és két csuklós 60 lábas [kb. 18,3 m] akkumulátoros autóbuszra szól, melyhez további 12 darabra szól opció. Az árakat egyelőre nem közölték, de az átadást 2026 második felére tervezik.
Jelentősen eltér majd a dizájn az európaitól
Az európai Urbino electric sorozat amerikanizált verziói megfelelnek majd a szigorú tengerentúli ütközésbiztonsági és akadálymentességi előírásoknak, emiatt a formanyelv is adaptálódik majd. A szolgáltató ügyvezetője, Michelle Allison kiemelte, hogy az amerikai ipar jelenleg nem tudja lefedni az igényeket és ezért esett a választásuk az Európában már hírnevet szerzett gyártóra. Javier Iriarte, a Solaris vezérigazgatója szerint az alternatív hajtások területén szerzett évtizedes tapasztalatukkal az észak-amerikai piacon is meg tudják vetni a lábukat és erős pozíciót felépíteni a következő évtizedben.
Michelle Allison, a King County Metro ügyvezetője és Javier Iriarte, a Solaris Bus & Coach vezérigazgatója a frissen aláírt szerződéssel
Adorján Péter