
Kénytelen volt meghosszabbítani a tavasszal még csak fél évesre tervezett átmeneti időszakot a Lipcse és Chemnitz közötti RE6-os vonalon a megrendelő ZVMS, mivel az Alstom továbbra sem tudta forgalomba állítani a még 2019-ben megrendelt akkumulátoros motorvonatokat. A Coradia Continental sorozatba tartozó típus késését a próbák elhúzódása okozza. A szükséges engedélyek megszerzését az eredeti 2024 novembere és a későbbi 2025 májusa helyett 2025 augusztusára jelezte legutóbb a gyártó, de a szolgáltatás minőségének növelését nem szerették volna tovább halasztani. Ennek oka, hogy már most is fél évvel késik a korszerű járművek bevezetése. Nem túl nagy újdonság ez, hiszen az Alstom saját jogú és a Bombardiertől örökölt más megrendelései is jelentős késésekkel tudnak majd forgalomba állni a következő években.
Geithain állomásról gyorsít Lipcse felé egy teljes szerelvény 2024. április végén, a szerelvényt a leállításra került D-TDRO 55 80 80-35 002-5 Bybdzf482.1 zárja
Eredetileg a 2015 decemberi menetrendváltással indult 8,5 éves koncesszióra ajánlotta meg a Transdev-csoporthoz tartozó MRB a jelenleg is használt járműparkot, melyet már 2018-ban cseréltetni kívántak az akadálymentesség hiánya, valamint a tuskófékek miatt, de az akkor nem valósult meg. Egy évvel később megrendelték ugyan az akkor még szinte tervrajzon sem létező váltótípust, ezzel párhuzamosan a 2023 közepén lejáró közszolgáltatási szerződést az új járművek hiánya miatt fél évvel meghosszabbították. De sem 2023. december 10-re, sem 2024. június 9-re sem sikerült forgalomba állítani az új egységeket, így fél évente lehetett elbúcsúzni a kocsiktól.
Egy ütemmel később egy mára már a mindennapokat jelentő, egy kocsival rövidebb szerelvényt tolt a D-TDRO 55 80 80-35 001-7 Bybdzf482.1
Decemberre állandósult a kocsihiány és már csak három személykocsit találunk minden mozdony és vezérlőkocsi között. Jellemzően az egyik másodosztályú fülkés kocsi hiányzik, aminek ellentételezésére autóbuszokat rendelt meg az MRB. A Lipcse és Chemnitz között megállás nélkül közlekedő buszokra nem egyszerű rátalálni, mivel csak az állomáson vannak meghirdetve és 10 perccel a vonat indulása után rajtol az állomás keleti oldaláról.
December elsején délelőtt egyetlen utas sem szeretett volna a közvetlen expreszbusszal utazni a vonat helyett
Belgershain állomást hagyja maga mögött a D-TDRO 55 80 80-35 003-3 Bybdzf482.1 vezérletével az RE 74176 számú vonat
Egy fokkal különlegesebb a D-TDRO 55 80 80-35 639-4 Bybdzf482.1, melyet 2020 januárja óta használnak. Az RE 74178 számmal közlekedő vonat Leipzig-Liebertwolkwitz állomáson halad át.
RE 74180 vonatszámmal indul Lipcse hatalmas főpályaudvaráról a D-TDRO 55 80 80-35 001-7 Bybdzf482.1
Az RE 74181 és az RE 74182 között töltötte fordulóidejét a D-TDRO 55 80 80-35 003-3 Bybdzf482.1 kezdetű szerelvény, amelynek utolsó kocsija a 2019 nyarán történt tűzesete után csak részlegesen helyreállított D-TDRO 55 80 80-35 004-1 Bybdzf482.1.
Bár Chemnitzben, mint Európa Kultúrális Fővárosában hivatalosan csak 2025. január 18-án kezdődik a programsorozat, az első rendezvényeket már 2024 októberében megtartották. Chemnitz a hajnalban Drezda felé, este onnan IC 2270-2273 vonatszámokon közlekedő, de regionális jeggyel is igénybe vehető vonatok – melyeken négyrészes ex-WESTbahn KISS-ek dolgoznak – kivételével távolsági vonatokkal nem érhető el, emiatt fontos feladat hárul majd többek között az RE6-ra is. Emiatt a ZVMS 2,7 millió eurót kapott a tartományi vezetéstől a vasúti szolgáltatások sűrítésére, aminek a részleteit egyelőre még a menetrendkeresőkben nem látni, de a vonatkozó közlemény szerint gyakorlatilag az összes Chemnitz környéki vonalon a hétköznapihoz hasonló kapacitásra lehet majd számítani hétvégén is.
Jó házigazdaként nem teheti meg a tartomány és a közlekedési szolgáltatásokat megrendelő szervezetek, hogy a Deutsche Reichsbahn távolsági vonatainak kényelmét nyújtja az utasoknak, ezért egy menetrendi évre vonatkozóan új előírásokat alkudtak ki. Legalább 300 ülőhelyet kell biztosítani mindenkor, illetve a négy alapszerelvény mellett két tartalékot is készenlétben kell tartani. Természetesen az akadálymentes beszállás és mellékhelyiség, valamint a klimatizált és felújított utastér sem maradhat ki a kívánalmak közül. Mivel egyes állomások peronjai viszonylag rövidek, az emeletes kocsik forgalomba állítása lett a megoldás. A felmerülő költségeket és a karbantartást természetesen az Alstom állja, emiatt az MRB helyzete a kötelező típusképzéseket leszámítva könnyebb lesz.
Alapvetően továbbra is dízelmozdonyos szerelvények közlekednek majd, melyből négyet kell forgalomban tartani. A meglévő ER20-as mozdonyok mögött két másodosztályú emeletes betétkocsi és végül egy harmadik generációs emeletes vezérlőkocsi alkotja majd a megújuló szolgáltatás gerincét.
Biztosan marad a Beacon Railtől lízingelt 92 80 1223 053-0 D-TDRO, a 92 80 1223 054-8 D-TDRO és a 92 80 1223 055-5 D-TDRO. Emllett ugyanilyen színű még az IntEgro kötelékébe tartozó 92 80 1223 144-7 D-TDRO pályaszámú gép is.
Szintén esélyes, hogy tartalékként szolgál majd az IntEgro saját arculatát viselő 92 80 1223 152-0 D-PRESS
Kocsik terén a Szászország által 1994-ben megrendelt, az akkor még önálló Talbot és DWA Görlitz által, svájci tervrajzok alapján gyártott, harmadik generációs emeletes betét- és vezérlőkocsik biztosítják majd 340 utasnak az ülőhelyet. A potsdami központú Wedler Franz Logistik által biztosított kocsik oldalán a kelet-német államvasút arculatát megidéző csíkozással találkozhatunk majd.
Drezdában és Lipcsében egy évtizede még megszokott látvány volt az ilyen szerelvény, mára szinte teljesen kikoptak a forgalomból
Tartalékszerelvényeket sem bízzák a véletlenre: Alstom LINT 41 lesz a választás és hármat kell egy szerelvénybe csatolni. Az egyiket az MRB, a másikat a HLB flottájából mazsolázzák össze. Ezáltal márciustól megvalósítható lesz, hogy mindenkor legalább öt szerelvény álljon rendelkezésre – az órás ütemhez tartalék nélkül három is elegendő.
Az MRB rendszeresen közlekedtet első generációs LINT 41-szerelvényeket duplában az RE6-on, a körülbelül 240 ülőhelynyi kapacitás a legtöbb vonatnál kellemetlen zsúfoltságot jelent
A HLB valószínűleg nem az új LINT 41-eket adja majd bérbe, de a fényezés lényegében azonos
Adorján Péter