2024. 12. 31.

Évvégi nyüzsgés a Gyermekvasúton

Már-már betonbiztos karácsony utáni program a Gyermekvasút járműbemutatója. A téli kiállítás kifejezetten érdekes program és a bejglimámor után jól is esik kicsit kimozdulni, ha máshova nem is, de legalább a budai hegyekbe. Ezúttal Csillebérc volt a központja a Gyermekvasút – mondhatni – évzáró rendezvényének.

2024. 12. 29.

Közvetlen Kocsi – Adventi Gyászkoszorú

A Közvetlen Kocsi évzáró adásában körülnéztünk Európában, mit hozott a 2024/2025-ös menetrendváltás; valamint hogy milyen haváriák vannak a világ körül és Magyarországon.




2024. 12. 28.

Karácsonyi gyors – 2024. december 23-28.

Járműveket szerezne be Luxemburg vasútja. Norvégiában vonatmentes volt a karácsony. Hiányzik a hidrogén Berlin mellett. Buszos szolgáltatások szűnnek meg Németországban.

2024. 12. 25.

Ez a vasút nem játék

Első látásra egy sima kertivasút, vagy inkább a német kifejezéssel élve „Parkeisenbahn” – azonban a valóság ennél sokkal összetettebb, hiszen hiába az egészen keskeny nyomtávolság, itt bizony egy igazán komoly vasútüzemről van szó. Mégpedig a világ legkisebb közforgalmú vasútüzemről beszélünk, irány tehát a Romney, Hythe and Dymchurch Railway!

2024. 12. 23.

Amerikai tacskók

Karácsonyi meglepetésnek sem utolsó dolog, hogy Európa egyik leginnovatívabb buszgyártója sikert ért el az USA nyugati partján. Kis darabszám, de jelentős mennyiségű opció jellemzi a frissen megkötött szerződést.

2024. 12. 22.

Hétvégi gyors – 2024. december 16-22.

Németország több városában és Bernben is városi kötöttpályás járművek cseréje került sínre. Falevelekkel küzd a londoni metró. Hidrogénes buszokat vett át Wuppertal. Újraindulhat Olaszország legkülönlegesebb villamosüzeme.

2024. 12. 20.

Új vállalati struktúra, új káderforgó

Nem csak a vállalatok egymáshoz való viszonya változik a MÁV-Volán csoportnál, de azok vezetőségében is változások állnak be.



2024. 12. 17.

Kész a Riedbahn-projekt

Elkészült az első nagy projektjével az egy éve alapított DB InfraGO és a forgalomba helyezés is nagyobb hibák nélkül lezajlott. A siker még nem volt teljes mértékű, de a vasútvonal elkészültére egy új vonatpárnak is alapvető szüksége volt. Néhány napon belül két nagyobb sajtóeseményt is tarthatott a Deutsche Bahn AG, ahol a sikereket emelték ki.

2024. 12. 15.

Hétvégi gyors – 2024. december 9-15.

Fontos fejlesztések értek célba a 2024/2025-ös menetrend bevezetéséhez kapcsolódóan. Berlinben még a spóroláson is spórolnak. Lecserélné állomási padjait az SBB. Gyári segítséget kapnak a kaliforniai emeletesek.

2024. 12. 13.

Struktúraváltás Nagy-Britanniában

Újabb elégedett vásárlóval köthetett ismét üzletet a napokban a Hitachi Rail a ködös Albionban. A 2025 nyarától esedékes államosítás árnyékában a magántőke nem szeretne veszteségeket elkönyvelni, ezért új utakat keres a versenypiacon, ami ezesetben egyre inkább a távolsági forgalomra fog szorítkozni a jövőben.


2024. 12. 10.

Metrót hozott a Mikulás Bécsbe

Három év épíkezés és jópár hónap csúszás után december 6-án újraindult a forgalom a bécsi U2-es metróvonal belvárosi szakaszán. A legnagyobb változás, hogy az U5 automata üzemére előkészülve ezen a szakaszon peronkapukat is telepítettek. Az első napon még voltak gyerekbetegségei a rendszernek, de a bécsiek így is rögtön tömegesen használták a visszatérő szakaszt, hiányzott már a tömegközlekedési hálózat ezen fontos eleme.

2024. 12. 08.

Hétvégi gyors – 2024. december 1-8.

Londonban vezetővel, Madridban nélküle képzelik el a metrót. Akkumulátoros vonatoké a jövő? Engedélyt szerzett a Škoda a Bundeshauptdorfban. Különlegességet venne a román vasút.

2024. 12. 04.

Használt helyett használt jön

Nem először számolhatunk be Szászország egyik legfontosabb viszonylatának kálváriájáról, de ezúttal valóban lesznek változások, még ha nem is az öt éve beharangozott ütemben. Már az utolsó utáni esélyt is kihasználva most úgy döntött a megrendelő, hogy ideje valamilyen pozitív változásnak.

2024. 12. 01.

Sörfőzde az őrházban

A közlekedésbarátok között is nagy arányban vannak azok, akik szeretik a jó söröket. De hogyan kerül egy sörfőzde egy közlekedési podcastba és miért is érdekes egy tulajdonképpen kicsi, helyi érdekű gyártó számunkra? A balatonföldvári Helka kimondva-kimondatlanul is ezer szállal kötődik a vasúthoz, így a választás nem véletlen.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.