Ünnepélyes keretek között átadták Szeged legújabb trolibuszait, így újabb típussal bővült az SZKT flottája.
Régóta viccelődnek azzal cseh közlekedésbarátok, hogy Szeged tulajdonképpen egy cseh kisváros: Škoda 15Tr és Škoda 21Tr nagy mennyiségben, Tatra villamosok, cseh gyártóktól származó trolis infrastruktúra... Nos, ezt a sort nem töri meg a 2024. október 18-án átadott négy darab SOR TNS 12 típusú trolibusz sem. Bár az első járművek megérkezése óta sok víz lefolyt a Tiszán, immár úgy tűnik minden akadály elhárult, hogy az utasforgalmi próbaüzem megkezdődhessen. A járművek pályaszáma 400-tól 403-ig tart. Az új trolikhoz az elektronikus berendezést az Ostrov nad Ohří városában székelő Rail Electronics CZ s.r.o. szállította. Érdekesség, hogy az ipartelep egykor teljesen a Škodáé volt; ott készültek többek között a mára legendássá és sok helyen a nosztalgia flotta részét képző „kocka”-Škoda trolibuszok, a Škoda 14 Tr és 15 Tr típusok.
Az új trolibuszok a már-már szokásos piros-fekete fényezést kapták.
A hivatalos átadó a Széchenyi téren, a városháza előtt történt.
A SOR TNS 12 típus már akkumulátoros önjárásra képes (akár 50 kilométert is meg tud tenni felsővezetéktől függetlenül), ezzel Szeged első új gyártású, szóló, önjáró trolibuszai.
Nem csak az üléshuzat...
...de a műszerfal is ismerős már típusokból. A trendeknek megfelelően a műszerek már digitálisak, a mechanikus mutatók helyén már egy nagyméretű kijelző van.
Konkurens gyártókkal ellentétben a SOR motorsátor nélkül,
így több ülőhellyel kínálja az akkumulátoros önjárásra képes trolibuszait.
(fotók: Molnár Martin)
így több ülőhellyel kínálja az akkumulátoros önjárásra képes trolibuszait.
(fotók: Molnár Martin)
Mellár Marcell