2024. 09. 28.

InnoTrans 2024 – 4. nap

Az InnoTrans utolsó, pénteki napjára csendesedni szokott a vásárváros, különösen ebédidő után ürülnek a standok - persze ilyenkor is lehet még üzleteket kötni és számunkra is kiváló lehetőség a kevesebb látogató a tudósítások zavartalan elkészítésére, így erre a napra is hagytunk bőven témákat. Nagysebességű járművek mellett városi villamos, néhány kisebb pályajavító gép és teherkocsi még maradt érdekességnek, bár még mindig maradtak érdekességek a tarsolyunkban.

2024. 09. 26.

InnoTrans 2024 – 3. nap

Az InnoTrans harmadik napján is nagy szokott lenni a jövés-menés, ma sem volt ez másként. Folytattuk a szabadtéri vágányok felderítését, de sok iparági forrással is beszélgettünk a közledéspolitika és a jármű- illetve beszállítói piac állásáról. Természetesen igyekeztünk a technológiai újdonságokat is feltérképezni, bár amint látni fogjuk, nem minden újítás olyan eget rengető vagy praktikus, mint ahogy a gyártó gondolja - másokban viszont talán nagyobb potenciál van, mint elsőre gondolnánk.

2024. 09. 25.

InnoTrans 2024 – 2. nap

Az InnoTrans második napjára legalább részben kisütött a nap, így a beltéri standok helyett a szabadtéri vágányokon álló járművek felé vettük az irányvektort – ahol ismerős járműplatformok sokadik iterációja mellett igazi újdonságokkal és kuriózumokkal is összefutottunk.

2024. 09. 24.

InnoTrans 2024 – 1. nap

Kedden megnyitotta kapuit a sok tízezres szakmai közönség előtt a berlini vásárváros - a megannyi vasúti jármű idén is a szakma krémjét vonzotta Berlinbe. Sokképes tudósításunk következik az első napról.

2024. 09. 23.

InnoTrans 2024 – A premier előtt (0. nap)

Minden eddiginél változatosabb palettával rendezik meg Berlinben 14. alkalommal a közlekedési szektor legfontosabb, nem csak Európában jegyzett szakkiállítását. 59 ország, 2.940 kiállító, 226 világújdonság és 133 jármű várja a német fővárosban a következő négy napban látogatók tízezreit 200 ezer négyzetméteren.

2024. 09. 22.

Hétvégi gyors – 2024. szeptember 15-22.

Mozdonyt árvereztet az augsburgi vasúti múzeum. Mannheimban bemutatták a leghosszabb villamost. Belgium legújabb mozdonytípusa már a spájzban van.

2024. 09. 19.

Kettős ünnep a Brenner-hágó alatt

Miközben a felszínen a folyók áradása okoz kifejezetten sulyos problémákat az osztrák vasúthálózaton, a Brenner-hágó alatt új fázisba lépett a világ leendő leghosszabb alagútjának építése. Két nap alatt két fontos eseményt ünnepelhettek az olasz és osztrák mérnökök, vájárok és természetesen a politikusok.

2024. 09. 15.

Kelet-Ausztria elesett – víz alatt az ÖBB

Ausztria elesett - vasárnap estére gyakorlatilag megszűnt a vasúti közlekedés az országban, de a közúton sem sokkal jobb a helyzet, sok helyen buszos pótlásra nincs lehetőség. A kilátások beláthatatlanok, mivel a hírek szerint kritikus infrastuktúra-elemek is sérültek, például a Bécs–Linz nagysebességű vonalon a Wienerwaldtunnel. Gyors körképünk a vihar harmadik napjának estéjén.

11. Tram-EM – harmadszor is Budapest a legjobb

Több szempontból is szokatlan, de minden pillanatában érdekes esemény lett a 2024. szeptember 14-én, Frankfurt am Mainban megrendezett TRAM-EM, avagy a villamosvezetők Európa-bajnoksága. Az Európai Unió pénzügyi fővárosának közlekedési vállalata mindent megtett, hogy egy emlékezetes versenyt rendezzen.

2024. 09. 14.

Hétvégi gyors – 2024. szeptember 8-14.

A közlekedés harca a természet ellen Drezdától Ostraváig. Eladó a DB Cargo. Eladatott a GYSEV egy része. Hosszabb motorvonatokkal bővül Salzburg elővárosi flottája. Mégis jönnek az IC-motorvonatok a GYSEV-hez.


2024. 09. 11.

InnoTrans 2024 – Előhang

Ahogy az kétévente lenni szokott, ismét megrendezik Berlinben az InnoTrans kötött pályás szakkiállítást. Szerkesztőségünk pedig szintén hűen a hagyományokhoz, ezúttal is áttekinti a vasúti piac újdonságait és a legérdekesebb bejelentéseket a kiállítás előtt – ahol természetesen stábunk is jelen lesz majd és tudósítjuk olvasóinkat.


2024. 09. 07.

Hétvégi gyors – 2024. szeptember 2-7.

Tehervillamost tesztel Frankfurt, ahol egy hét múlva bajnokot avatnak. Nyugdíjba vonult a GDL elnöke. Franciaország felé is kacsintgat a Vectron. Nemzetközi jegyek kerülnek a svájci vasút appjába.

2024. 09. 05.

Fűnyíró, aminek örülhetnek az utasok

Bár korábban már két ütemben egyszerűsített a díjszabási rendszerén a Ruhr-vidéket lefedő közlekedési szövetség, a Deutschlandticket bevezetését és sikerét követően újra megpörgették a tarifafűnyírót. Lényegesen egyszerűbb lesz a megfelelő termék megtalálása és szinte minden utasnak kedvezőbb is lesz az utazás.

2024. 09. 03.

Új prágai híd, régi budapesti lámpák

Hamarosan abba a fázisba ér Prága legújabb hídjának az építése, hogy a környező terek kialakításához szükséges eszközöket érdemes egy helyre gyűjteni. Ehhez Budapest is hozzájárult a maga módján.




2024. 09. 01.

Hétvégi gyors – 2024. augusztus 25-szeptember 1.

Nem lesz magyar tulajdonosa a Talgónak. Csökken a városi bérletek ára Oslóban. Visszatérnek a leállított villamosok Würzburgba. Egyelőre meghagyta a minisztérium a vonatokat. Letett a 4-es Messerről a ČD. Járműveket is mutat már a Menetrend.App.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.