Az InnoTrans utolsó, pénteki napjára csendesedni szokott a vásárváros, különösen ebédidő után ürülnek a standok - persze ilyenkor is lehet még üzleteket kötni és számunkra is kiváló lehetőség a kevesebb látogató a tudósítások zavartalan elkészítésére, így erre a napra is hagytunk bőven témákat. Nagysebességű járművek mellett városi villamos, néhány kisebb pályajavító gép és teherkocsi még maradt érdekességnek, bár még mindig maradtak érdekességek a tarsolyunkban.
2024. 09. 28.
2024. 09. 26.
InnoTrans 2024 – 3. nap
Az InnoTrans harmadik napján is nagy szokott lenni a jövés-menés, ma sem volt ez másként. Folytattuk a szabadtéri vágányok felderítését, de sok iparági forrással is beszélgettünk a közledéspolitika és a jármű- illetve beszállítói piac állásáról. Természetesen igyekeztünk a technológiai újdonságokat is feltérképezni, bár amint látni fogjuk, nem minden újítás olyan eget rengető vagy praktikus, mint ahogy a gyártó gondolja - másokban viszont talán nagyobb potenciál van, mint elsőre gondolnánk.
2024. 09. 25.
InnoTrans 2024 – 2. nap
2024. 09. 24.
InnoTrans 2024 – 1. nap
2024. 09. 23.
InnoTrans 2024 – A premier előtt (0. nap)
Minden eddiginél változatosabb palettával rendezik meg Berlinben 14. alkalommal a közlekedési szektor legfontosabb, nem csak Európában jegyzett szakkiállítását. 59 ország, 2.940 kiállító, 226 világújdonság és 133 jármű várja a német fővárosban a következő négy napban látogatók tízezreit 200 ezer négyzetméteren.
2024. 09. 22.
Hétvégi gyors – 2024. szeptember 15-22.
Mozdonyt árvereztet az augsburgi vasúti múzeum. Mannheimban bemutatták a leghosszabb villamost. Belgium legújabb mozdonytípusa már a spájzban van.
2024. 09. 19.
Kettős ünnep a Brenner-hágó alatt
Miközben a felszínen a folyók áradása okoz kifejezetten sulyos problémákat az osztrák vasúthálózaton, a Brenner-hágó alatt új fázisba lépett a világ leendő leghosszabb alagútjának építése. Két nap alatt két fontos eseményt ünnepelhettek az olasz és osztrák mérnökök, vájárok és természetesen a politikusok.
2024. 09. 15.
Kelet-Ausztria elesett – víz alatt az ÖBB
Ausztria elesett - vasárnap estére gyakorlatilag megszűnt a vasúti közlekedés az országban, de a közúton sem sokkal jobb a helyzet, sok helyen buszos pótlásra nincs lehetőség. A kilátások beláthatatlanok, mivel a hírek szerint kritikus infrastuktúra-elemek is sérültek, például a Bécs–Linz nagysebességű vonalon a Wienerwaldtunnel. Gyors körképünk a vihar harmadik napjának estéjén.
11. Tram-EM – harmadszor is Budapest a legjobb
Több szempontból is szokatlan, de minden pillanatában érdekes esemény lett a 2024. szeptember 14-én, Frankfurt am Mainban megrendezett TRAM-EM, avagy a villamosvezetők Európa-bajnoksága. Az Európai Unió pénzügyi fővárosának közlekedési vállalata mindent megtett, hogy egy emlékezetes versenyt rendezzen.
2024. 09. 14.
Hétvégi gyors – 2024. szeptember 8-14.
A közlekedés harca a természet ellen Drezdától Ostraváig. Eladó a DB Cargo. Eladatott a GYSEV egy része. Hosszabb motorvonatokkal bővül Salzburg elővárosi flottája. Mégis jönnek az IC-motorvonatok a GYSEV-hez.
2024. 09. 11.
InnoTrans 2024 – Előhang
Ahogy az kétévente lenni szokott, ismét megrendezik Berlinben az InnoTrans kötött pályás szakkiállítást. Szerkesztőségünk pedig szintén hűen a hagyományokhoz, ezúttal is áttekinti a vasúti piac újdonságait és a legérdekesebb bejelentéseket a kiállítás előtt – ahol természetesen stábunk is jelen lesz majd és tudósítjuk olvasóinkat.
2024. 09. 07.
Hétvégi gyors – 2024. szeptember 2-7.
Tehervillamost tesztel Frankfurt, ahol egy hét múlva bajnokot avatnak. Nyugdíjba vonult a GDL elnöke. Franciaország felé is kacsintgat a Vectron. Nemzetközi jegyek kerülnek a svájci vasút appjába.
2024. 09. 05.
Fűnyíró, aminek örülhetnek az utasok
Bár korábban már két ütemben egyszerűsített a díjszabási rendszerén a Ruhr-vidéket lefedő közlekedési szövetség, a Deutschlandticket bevezetését és sikerét követően újra megpörgették a tarifafűnyírót. Lényegesen egyszerűbb lesz a megfelelő termék megtalálása és szinte minden utasnak kedvezőbb is lesz az utazás.
2024. 09. 03.
Új prágai híd, régi budapesti lámpák
2024. 09. 01.
Hétvégi gyors – 2024. augusztus 25-szeptember 1.
Nem lesz magyar tulajdonosa a Talgónak. Csökken a városi bérletek ára Oslóban. Visszatérnek a leállított villamosok Würzburgba. Egyelőre meghagyta a minisztérium a vonatokat. Letett a 4-es Messerről a ČD. Járműveket is mutat már a Menetrend.App.
kulcsszavak:
#nyúz,
alacsonypadlós villamos,
České dráhy,
Dolderbahn,
fogaskerekű,
Magyarország,
menetrendváltozás,
Németország,
Norvégia,
Škoda 109E,
Spanyolország,
Svájc,
Szlovákia,
Talgo,
tarifapolitika
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)