2024. 05. 24.

Megújul az egri javítóüzem

Növeli a járműfenntartás színvonalát a České dráhy a legnyugatibb bázisán, amivel a változó elvárásoknak kíván megfelelni. De nem csak a saját, hanem a társvasúti járművek karbantartása is korszerűsödik ezzel a beruházással.






Új járműjavító csarnok épül Csehország nyugati végén egy régi körfűtőház helyén, amivel jelentős mértékben korszerűsítik a térségben a járműfenntartást az állami szolgáltató. A Karlovarský kraj [Karlovy Vary-i kerület] egyetlen járműjavítója Cheb [Eger] állomásán egy új, 176 méter hosszú csarnoképületet kap, amelynek három 165 méter hasznos hosszú vágányán a legkorszerűbb vonatokat is képesek lesznek kiszolgálni.

Az állomás keleti oldalán, a rendezőben nő majd ki az új épület

2031-ig összesen 12 milliárd koronányi összeget fordítanak a javítóüzemek korszerűsítésére, melyből 6-ot új csarnokok építésére fordítanak. Martink Kupka, cseh közlekedési miniszter szerint ezzel nem csak a jelenlegi, hanem a jövőbeli dolgozók számára is jobb munkakörülményeket jelent majd. Michal Krapinec, a ČD elnök-vezérigazgatója a munkafolyamatok egyszerűbbé tételét emelte ki, hiszen a vágányok mind aknásak lesznek és 12,5 tonna teherbírású darukat is kapnak. Emellett tetőpódiumot is beépítenek, hogy egyszerre akár három szinten is dolgozhassanak a beérkező járműveken. Lehetőség lesz arra is, hogy teljes vonategységeket egyben tartsanak karban, míg ma kocsitestekre kell szétbontani őket.

Petr Kulhánek, a kerület vezetője a szolgáltatás minőségének növekedését említette meg, amit a közszolgáltatási szerződésben is elvárnak. Jan Vrba, Cheb polgármestere fontosnak tartotta megemlíteni, hogy minden erejükkel azon dolgoznak, hogy a német oldalon mielőbb villamosítsák a Nürnberg felé vezető vágányokat, amivel a távolsági forgalomban nagyobb szerepet tudnának vállalni és a pályaudvar is fontosabb szerepet tölthetne be az európai hálózaton.

Három vágány épül a vonatoknak, az alacsonyabb részben a műhelyek, irodák és szociális helyiségek kapnak helyet
(grafikák: České dráhy)

A munkálatokat a TSS Garde és a Berger Bohemia konzorciuma nyerte el, akik már először dolgoznak együtt az állami vasúttal. Az átadásra 2026 közepén számítanak és 755 millió koronás nettó árért vállaták a kivitelezést. Természetesen a környezetterhelésre is fgyeltek, így a tetőre napelemek kerülnek, továbbá az cspadékvizet is gyűjtik és felhasználják majd. A fűtést hőszivattyúkkal és gázkazánnal kívánják megvalósítani, de a korábbinál magasabb színvonalú műhelyeket és szociális helyiségeket is kapnak a munkatársak.

A ČD 64 mukatársa a saját járművek (RegioPanter, RegioShark, InterJet) mellett társvasutak számára is végez szolgáltatásokat, így a térségben szolgáltató Die Länderbahn, ARRIVA vlaky és GW Train Regio is profitál a fejlesztésből.


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.