2024. 05. 30.

Határokon átívelő vonal egységes védelemmel

A júniusi kis menetrendváltás nem csak szezonális, hanem új, állandó kapcsolatot is hoz Maastricht körül. Az új járművek ugyan határidőre elkészültek, a bürokrácia miatt viszont többször is késést szenvedett az európai integráció újabb jelképe, a Dreiländerzug indulása.

2024. 05. 27.

Újragondolt retró

Az elmúlt évek alighanem legsikeresebb rendezvényét, a retró hétvégéket 2024-ben is megszervezi a MÁV-START. Évfordulóban nincs hiány, a szűkös keretek pedig a programok újragondolására ösztönöztek.

2024. 05. 26.

Hány éves? Mindegy!

Fontos ponthoz érkezett az egyik legkisebb német villamosüzem története, amit hatalmas ünnepséggel körítettek. A 111. évforduló egyben korszakhatárt is jelent az új járműgeneráció érkezésével. A teljes hétvégét kitöltő programsorozat első napját mutatjuk be az olvasóknak ebben a cikkben.

2024. 05. 25.

Hétvégi gyors – 2024. május 12-25.

Mégis helyi terméket vesz a RegioJet. Basel körül bővít az SBB. Vonatokat venne a DB. Izraelnek építhet villamost az Alstom. Kapacitást bővíthet Karlsruhe. Már Ausztriában van a ServiceJet.

2024. 05. 24.

Megújul az egri javítóüzem

Növeli a járműfenntartás színvonalát a České dráhy a legnyugatibb bázisán, amivel a változó elvárásoknak kíván megfelelni. De nem csak a saját, hanem a társvasúti járművek karbantartása is korszerűsödik ezzel a beruházással.

2024. 05. 21.

Távolsági vonatok Amerikában, újratöltve?

A magyar és általában, európai vasútbarát közvéleményben alapvetés, hogy az USA vasúti távolsági személyszállítása egy-egy kivételes viszonylattól eltekintve nem létezik, és ez nagyjából igaz is - amit kint országos hálózatként írnak le, az Európából nézve leginkább a vicc kategóriáját súrolja. A szövetségi szervek most viszont egyéves műhelymunka után érdekes javaslatcsomagot tettek az asztalra az országos hálózat fejlesztésére. Erre ugyan kevés gyakorlati esélyt látunk, de mivel maga a tanulmány nagyon érdekes, a hajtás után górcső alá vesszük a részleteket - már csak annak apropóján is, hogy ma debütál az Amtrak hosszú idő után első új járata Chicago és Minneapolis/St. Paul között.

2024. 05. 13.

Gute Fahrt, GTW!

Negyed évszázados időszakot zárt le nemrég a Hessische Landesbahn, ami egyben egy új kezdet is bizonyos tekintetben. Korszerű motorvonatokat váltottak le korszerűbb darabokkal, a régiek pedig egy országgal keletebbre vándoroltak.

2024. 05. 11.

Hétvégi gyors – 2024. május 5-11.

Járműveket keres a KM. Pályát bővít az ÖBB és felújít a DB. Új metrókra szerződött Oslo. Komfortot növel a buszoain a De Lijn. Drezdában nem jött be a munkaügyi iroda.

2024. 05. 08.

Lecsaptak a bérmozdonyokra

Folyamatosan bővíti nemzetközi képességeit a České dráhy, amihez eddig leginkább a bérelt mozdonyokon keresztül vezetett az út. Viszont az elöregedett vontatójárművek pótlására is szükség van az újabbnál újabb vonatnemek és szolgáltatási szintek mellett, ezért megállapodott az egyik lízingcéggel a korszerű mozdonyok egy részének megvásárlásáról.

2024. 05. 04.

Hétvégi gyors – 2024. április 28.–május 4.

Nem belföldi gyártó nyert a prágai trolitenderen. A Siemens szállíthat nagysebességű vonatot a tengerentúlra. A labdarúgó-Európa-bajnokság inspriálta a legújabb matricákat az ICE-ken.


2024. 05. 03.

Vezeték nélküli villamos motorvonat Morva-Sziléziának

Ha minden rendben megy, már a 2024 decemberében forgalomba állhatnak a Morva-sziléziai kerületben a České dráhy akkumulátoros RegioPanter motorvonatai. Kicsi zöld, kicsit kék; de leginkább új, jelenleg csak átszállással létező kapcsolatra ad lehetőséget.



2024. 05. 01.

Igazi EuroRegio – amikor még az EU-ban is újak voltunk

Magyarország – kilenc másik állammal együtt – 2004. május 1-jén csatlakozott az Európai Unióhoz. Az akkori, valóban történelminek számító pillanatok közül most egy nagyon-nagyon apró darabot ragadunk ki és mutatunk meg két évtizedes távlatokból. Az akkor készült – technikailag erősen kifogásolható – fényképek ma már szinte felbecsülhetetlen kordokumentumnak számítanak.