A júniusi kis menetrendváltás nem csak szezonális, hanem új, állandó kapcsolatot is hoz Maastricht körül. Az új járművek ugyan határidőre elkészültek, a bürokrácia miatt viszont többször is késést szenvedett az európai integráció újabb jelképe, a Dreiländerzug indulása.
2024. 05. 30.
2024. 05. 27.
Újragondolt retró
2024. 05. 26.
Hány éves? Mindegy!
2024. 05. 25.
Hétvégi gyors – 2024. május 12-25.
Mégis helyi terméket vesz a RegioJet. Basel körül bővít az SBB. Vonatokat venne a DB. Izraelnek építhet villamost az Alstom. Kapacitást bővíthet Karlsruhe. Már Ausztriában van a ServiceJet.
2024. 05. 24.
Megújul az egri javítóüzem
2024. 05. 21.
Távolsági vonatok Amerikában, újratöltve?
A magyar és általában, európai vasútbarát közvéleményben alapvetés, hogy az USA vasúti távolsági személyszállítása egy-egy kivételes viszonylattól eltekintve nem létezik, és ez nagyjából igaz is - amit kint országos hálózatként írnak le, az Európából nézve leginkább a vicc kategóriáját súrolja. A szövetségi szervek most viszont egyéves műhelymunka után érdekes javaslatcsomagot tettek az asztalra az országos hálózat fejlesztésére. Erre ugyan kevés gyakorlati esélyt látunk, de mivel maga a tanulmány nagyon érdekes, a hajtás után górcső alá vesszük a részleteket - már csak annak apropóján is, hogy ma debütál az Amtrak hosszú idő után első új járata Chicago és Minneapolis/St. Paul között.
2024. 05. 13.
Gute Fahrt, GTW!
2024. 05. 11.
Hétvégi gyors – 2024. május 5-11.
Járműveket keres a KM. Pályát bővít az ÖBB és felújít a DB. Új metrókra szerződött Oslo. Komfortot növel a buszoain a De Lijn. Drezdában nem jött be a munkaügyi iroda.
kulcsszavak:
#nyúz,
alternatív hajtás,
Ausztria,
Belgium,
CAF,
DB InfraGO AG,
De Lijn,
Drezda,
DVB,
Irizar,
Koleje Mazowieckie,
Lengyelország,
Németország,
Norvégia,
ÖBB Infrastruktur,
T-bane Oslo,
villanybusz
2024. 05. 08.
Lecsaptak a bérmozdonyokra
Folyamatosan bővíti nemzetközi képességeit a České dráhy, amihez eddig leginkább a bérelt mozdonyokon keresztül vezetett az út. Viszont az elöregedett vontatójárművek pótlására is szükség van az újabbnál újabb vonatnemek és szolgáltatási szintek mellett, ezért megállapodott az egyik lízingcéggel a korszerű mozdonyok egy részének megvásárlásáról.
2024. 05. 04.
Hétvégi gyors – 2024. április 28.–május 4.
Nem belföldi gyártó nyert a prágai trolitenderen. A Siemens szállíthat nagysebességű vonatot a tengerentúlra. A labdarúgó-Európa-bajnokság inspriálta a legújabb matricákat az ICE-ken.
2024. 05. 03.
Vezeték nélküli villamos motorvonat Morva-Sziléziának
2024. 05. 01.
Igazi EuroRegio – amikor még az EU-ban is újak voltunk
Magyarország – kilenc másik állammal együtt – 2004. május 1-jén csatlakozott az Európai Unióhoz. Az akkori, valóban történelminek számító pillanatok közül most egy nagyon-nagyon apró darabot ragadunk ki és mutatunk meg két évtizedes távlatokból. Az akkor készült – technikailag erősen kifogásolható – fényképek ma már szinte felbecsülhetetlen kordokumentumnak számítanak.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)