Berlinben a sok évnyi stagnálás és a tyúklépésben fejlesztés után egy hónapon belül a második nagyobb volumenű és a közlekedési hálózatot évtizedekre meghatározó beruházásról döntöttek. Úgy tűnik, hogy a sok évig halogatott és már unalomig ismételt projektek mellé újat is fel tud mutatni a Vörös városháza.
2024. 02. 28.
2024. 02. 24.
Hétvégi gyors – 2024. február 19–24.
Nincs már lehúzható ablak a bisztrókocsin. Generációváltás kicsiben. Tengerentúli FLIRT. A csehek megint bevásároltak a németeknél. Hírösszefoglalónk.
2024. 02. 23.
A törzsutasok járnak rosszul?
Március 1-je még egészen messze van, a Nagy Nemzeti Tarifareform csak ekkor lép életbe, így még bőven van idő gondolkodni az átalakításokon. Mint azt a korábbi írásunkban is említettük: kérdéses a MÁV-START által kínált „törzsutas-kedvezmények” sorsa – de tervek vannak ám. A végeredmény azonban borítékolható: a törzsutasok többet fizetnek.
2024. 02. 21.
Linzben bővítenék a vasutat
2024. 02. 19.
Egy retúrt kérek – most még
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) már a Budapest-bérletek jövője kapcsán reflektorfénybe került és január második felére sikerült is megállapodnia a fővárosnak és az ÉKM-nek egy alapvetően régebb óta húzódó elszámolási vitában. De vajon mi mindent hoz(hat) a Lázár János miniszter által belengetett „nagy tarifareform” március 1-jétől? A szaktárca hallgat, de mi nem! Részletek a hajtás után.
2024. 02. 18.
Hétvégi gyors – 2024. február 11–18.
Épülhet az új garázs Stuttgartban. Emeletes indukciós buszok az USÁ-nak. Egységesíti a biztosító berendezéseket a BLS. Továbbra is stabil a Solaris helyzete Romániában. Újabb ragadozómadarakat vesz az SBB.
2024. 02. 16.
Veszélyben a legkisebb
Alig 30 évvel a megmentése és jórészt visszaépítése után újra elveszhet Németország legkisebb villamosüzeme, mert viták támadtak a finanszírozást illetően. Jogilag elméletileg rendezett a helyzet, de a kerületi vezetés nem elégedett ezzel, mindeközben a város csak a turisztikai attrakciót látja benne. Sikeres lehet-e egy háromoldalú megállapodás, ha csak az egyik fél igazán elszánt?
2024. 02. 14.
Rövid, drága, de fontos kapcsolat épülhet
2024. 02. 12.
Der T6A2 sagt Tschüss!
Eltűnőben van egy méretosztály az európai villamosüzemekből, aminek vannak műszaki és gazdasági okai is. Viszont a közlekedésbarátok szíve mégis fáj kicsit egy végleges kivonáskor. Rossz időpontban került „piacra” és ennél fogva nem készülhetett belőle túlzottan sok, de évtizedeken át meghatározó típusnak számított több kelet-német villamosüzemben. Két hete második alkalommal is hivatalosan és immár valóban véglegesen elbúcsúzott a napi forgalomtól egy fél napos rendezvény keretében a cseh villamosgyártó egyik utolsó fejlesztése.
2024. 02. 10.
Hétvégi gyors – 2024. február 4–10.
Okosan csökkent árat a TNW. Kevesebb pénzből gazdálkodhat a DB. Kapacitást növelnek Közép-Németországban. Karbantartást is vett az Alpha Trains. Épül és tesztelik az ETCS-t a csehek.
kulcsszavak:
#nyúz,
2. Stammstrecke,
Basel,
Belgium,
BVB (Basel),
Csehország,
DB AG,
ETCS,
finanszírozás,
járműbeszerezés,
kapacitásproblémák,
Mainz,
München,
MVG Mainz,
Németország,
Svájc,
tarifapolitika
2024. 02. 08.
Nem kell még temetni a trolibuszt!
2024. 02. 06.
Sivatagi Intercity igényre szabva
2024. 02. 03.
Hétvégi gyors – 2024. január 28-február 3.
Újabb kocsikat vásárol Izrael. Gondok a vasúton Ausztriában és Alsó-Szászországban. Változhatnak a vezetési és pihenőidők a buszoknál. Elektromosít Kladno.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)