2024. 01. 30.

Már Dániában van a Talgo

Meglehetősen merész döntésnek tűnt a DSB rendelése, ami a flottamegújítási programnak csak kisebb részét jelenti. Viszont hosszú várakozás után a célszalag lebeg a gyártó és az üzemeltető szeme előtt.

2024. 01. 27.

Hétvégi gyors – 2024. január 21-27.

Nem csak Prágában okoznak gondot a hidak. Tovább darabolják a Thales-t. Új kerékpáros szolgáltató az NS-nél. Keresztbe tett a természet a DB-nek.

2024. 01. 25.

Marad az ár – egyelőre

Bő fél évvel a bevezetés után is népszerű az országos bérlet, de továbbra is vannak tisztázatlan kérdések. Pénzre pedig szükségük van a szolgáltatóknak, hogy legalább szinten tarthassák a szolgáltatásukat. Ami könnyebbség az utasoknak, az feladatokat ró a cégekre és a politikai vezetésre is.

2024. 01. 23.

Újra keménynek mutatkozik a szakszervezet

Kellemetlen hírekre ébredtek a német ingázók január 21-én, mivel a vasúti dolgozókat tömörítő kisebbik szakszervezet ezúttal hat napra hirdette meg a munkabeszüntetést. A 2023 ősze óta húzódó bérvita során ez már a negyedik sztrájk lesz, egyezség pedig a szakszervezeti oldal konoksága miatt egyelőre nem várható. Mit szeretne elérni a GDL az általa képviseltek számára és mit ajánl a munkáltatói oldal?

2024. 01. 21.

Ez volt 2023 – megkésett évértékelő

Hosszabb kihagyás után ismét jelentkezik podcastunk, a Közvetlen Kocsi. Ezúttal szubjektíven értékeljük a 2023-as évet, azaz ahogy mi láttuk a tavalyi esztendőt.

2024. 01. 20.

Hétvégi gyors – 2024. január 14–20.

Romániában fiatalodhat a mozdonyflotta. Újabb hidrogénes vonatot vesznek az olaszok. Pótdíjakkal hencegnek a szolgáltatók. Bontják a kölcsönzött kötélvasutat. Növekvő szállítási kapacitások városi és regionális vonalakon. Hírösszefoglalónk a hó alól.

2024. 01. 18.

Ennyien még sosem voltak

Megdöntötte saját rekordját a legkisebb német nehézmetróüzem, amihez valószínűleg hozzájárult egy nagyrendezvény is. Mennyi az annyi és arányaiban mit jelent ez?

2024. 01. 15.

Megnyílt a legújabb ICE-javító műhely

Elit klubhoz csatlakozott Cottbus/Chóśebuz a legújabb munkahelyeinek üzembeállításával: többek között Hamburg, München, Berlin és Frankfurt am Main mellett a Lausitzr régió fővárosában is magas technológiájú munkahelyek biztosítják a német vasút zászlóshajójának karbantartását. A beruházás még nem zárult le, sőt évtizedek óta húzódó hiányosságokat is pótolnak a farvizén.

2024. 01. 13.

Hétvégi gyors – 2024. január 7-13.

Járműhiánnyal küzd az SBB. Villamost épít Essen. Prágában továbbra is kritikus a hidak állapota. Új metrót kapott Berlin.

2024. 01. 11.

14T, 15T, …, 52T

Kezdetben még sok jelentkező volt a nagynak számító prágai pályázatra, de folyamatosan lemorzsolódtak. Viszont sikerült a kitűzött egy éves határidőt tartani és nem érkezett beadvány sem a felügyelő hatóságokhoz, így a legjobb ajánlatot tevő cég gyárthatja Prága új villamosait. Az Alstom és a Siemens még korábban, utolsónak a PESA adta fel az eljárást, így csak a Škoda és a Stadler Rail maradt végig versenyben.

2024. 01. 09.

Átöltözött a Szlovén Vasút

Európa egyik legkisebb vasúttársasága a járművek és az online tér megújítása után az egyenruhákat is lecseréli, melyek jobban illenek az új, 2021-ben bevezetett arculathoz.

2024. 01. 06.

Hétvégi gyors – 2024. január 1–6.

Ikonikus járművek tűnnek el a német pályákról. Változtat a PKPIC. Fiatalít az SŽ. Adót emelt Párizs.
Újévi hírválogatásunk.

2024. 01. 04.

Nagy tétellel kezdik a villamosítást

Újabb ügyfelet szerzett a holland buszgyártó a német piacon, ráadásul egy újabb töltési megoldással érkeznek a buszok. A flotta jelentős részét kívánják cserélni és ezzel még környezetbarátabb közlekedési lehetőséget kínálni.