Semmiképpen sem a fejlesztések jellemzik a 2023/2024-es menetrendet, melyet egyébként a háttérben utolsó pillanatig folyó helyezkedések és egyeztetések miatt nem is sikerült a törvényi határidőig közzétenni. Biztonsági játéknak talán még nevezhető a dolog, de az is leginkább csak azért, mert több fővonalon kényszerből a romló pályaállapotokhoz igazították a menetrendet - lassan mondjuk, hogy mindenki értse: lassulnak a vonatok. Hajtás után lássuk a főbb változásokat!
2023. 11. 30.
2023. 11. 27.
Nappal és éjszaka is bővít a WLB
2023. 11. 25.
Hétvégi gyors – 2023. november 12-25.
Nagysebességű vasút épülhet Prága és Drezda közé. Belföldi logisztikát tesztelnek az osztrákok. Az elsőket már felújítják, miközben az utolsók még épülnek. Vita az állomási kijelzők miatt.
2023. 11. 16.
Amtrak fejlesztések, kétpárti támogatással
2023. november 6-a jó eséllyel fontos napként vonul majd be az észak-amerikai vasúti személyszállítás történetébe, legalábbis ami a vasútpolitikai döntéseket illeti. Amint az Amtrak sajtóközleménye is hírül adta, közel 17 milliárd dolláros támogatást biztosít a szövetségi kormányzat a keleti parti Boston–New York–Washington fővonal rehabilitációjához. További fontos tényező, hogy mindezt kétpárti egyetértéssel sikerült tető alá hozni, ami az utóbbi időben nem volt jellemző a közösségi közlekedési projektek kapcsán.
2023. 11. 13.
Felértékelt ajánlatok Lengyelországban
Nem annyira egyszerű a hagyományos szerelvények pótlását megtalálni, ha nem motorvonatot szeretne a vasúttársaság. Az igények növekedésével párhuzamosan csökken az esélye a beszerzésnek, még ha egyszerűnek is tűnik a hagyományos kocsik felépítése. Nézzük, mire jutott egy év után a lengyel vasút nagyprojektje!
2023. 11. 11.
Hétvégi gyors – 2023. október 29-november 11.
Nosztalgiabusszal gazdagodott Budapest. Újabb rókák Prága mellé. Svájci villamosokat kaphat Lviv. CAF-ra szavaztak az angolok.
2023. 11. 06.
Repedés miatt állnak
2023. 11. 03.
Mi történt a Gotthard-bázisalagútban?
Augusztus 10-én egy tehervonat kisiklott az 57 kilométeres
Gotthard-bázisalagútban, amely Svájc és ezzel Európa északi és déli részét
köti össze. Az már elsőre látszott, hogy a pusztítás mértéke hatalmas, ami
azonban mostanra kirajzolódott, az minden eredeti elképzelést felülmúlt. A
személyvonatok azóta a hegyen át, több mint egy óra menetidő-növekedéssel
járnak. A javítások költségei és a vágányzár okozta gazdasági kár a
becslések szerint már 100 millió frank fölé rúg. Az alagút teljes
megnyitásával jelenleg csak 2024. szeptemberre terveznek.
2023. 11. 02.
Akkumulátorokkal a sivatagban
Környezetbarátabb vontatásra vált egy vasércbánya vasútja a messzi Ausztráliában egy kivételes mozdonnyal. A közeljövőben megtörténő kiszállítással a legnagyobb amerikai megrendelés elől csaklizzák el az ausztrálok a világújdonság szerepét.