Új szerelvényhez új belső is jár, bár ezesetben nem a sorozat első darabjától kezdődően lépte meg a Deutsche Bahn. Otthonosabb, kényelmesebb és barátságosabb lett a 408-as sorozat beltere.
Bemutatta és rögvest forgalomba is állította a legújabb beltérrel ellátott ICE 3neo – avagy Siemens Velaro MS – típusú motorvonatát a Deutsche Bahn. Ahogy arról már korábban írtunk, a 8017-es azonosítójú darabtól kezdődően megújult beltartalommal találkozhatnak az utasok.
Ünnepségnek lennie kell, ezért a frankfurti főpályaudvaron tartottak rövid beszédeket a gyártó és az üzemeltető képviselői. Dr. Michael Peterson, a DB távolsági közlekedésért felelős igazgatója elmondta, hogy a cégcsoport legfontosabb terméke az ICE, amit egy új szintre emelnek. Az új belső nagyobb kényelmet és több privátszférát nyújt, az anyaghasználat pedig az utasok nappaliját igyekszik megidézni. Mindezt akár 300 km/h sebesség mellett.
Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója a fejlesztési és gyártási sebességet dícsérte: alig két év kellett az első darab forgalomba állításához, de emelik a sebességet és novembertől 16 naponta készül majd egy újabb nyolckocsis jármű Krefeldben, ami rekordtempó. A kiemelkedően korszerű motorvonatok lényegesen fiatalítanak majd az ICE-flottán.
Júliusban készült képünkön az eddigi egyetlen 408-as sorozatú egység, ami nevet kapott: 408 007, avagy 8007 Rheinland, a korábbi karneváli darab
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
A szövetek 85%-ban gyapjúból készülnek, ezáltal nem csak a színei meleg tónusúak, hanem az anyag is.
Az 1. osztály a megszokott 2+1-es felosztást kapta, a korábbi beltéri elemek változatlanok maradtak
A dupla ülések hátulról is változtak, középen lenyitható pohártartó, felette az osztályjelzés kapott helyet
Az étteremben korábban is pirosas színvilág uralkodott, ezt az egyenruhához hasonló burgundi szín váltotta
2. kocsiosztályon nagy meglepetés nincsen, továbbra is 2+2 ülőhelyt mutat a raszter
Az ülések hátlapján nincs osztályjelzés vagy pohártartó, csak a tabletet vagy kisebb laptopot tudunk használni
Az elmúlt évek folyományaként a mellékhelyiségekben a kapcsolók érintésmentesek lettek – amennyiben ezt fejlesztésnek látjuk
ICE 900 vonatszámban indult első útjára, melyet Dr. Michael Peterson és Michael Peter búcsúztatott a Majna partján
A távolsági forgalomban használt dizájnnyelv ezzel már a járművek fedélzetét is elérte, ahogy korábban az állomási jegyértékesítésben is megjelent.
Adorján Péter