Telephelyeinek közel negyedét már felkészítette a következő évtizedekre Észak-Németország második legnagyobb busztársasága. A folyamat nem áll meg, de a mostani tempón mindenképpen gyorsítani kell a trnszformációs cél eléréséhez.
Átadta legújabb jövőálló garázsát a VHH, Németország harmadik legnagyobb köztulajdonú busztársasága. A 6.300 m²-nyi felületre telepített tartószerkezeten 41 akkumulátoros autóbuszhoz szükséges töltőt szereltek fel. A legújabb biztonsági ajánlásoknak és munkavédelmi előírásoknak is megfelelő installáció ugyan nem rendelkezik tetővel, de a pergolának nevezett fémszerkezetre a felületarányosan elérhető legnagyobb buszsűrűség miatt volt szükség. Ezzel a megoldással a 150 kW teljesítményű töltőberendezések nem foglalnak értékes helyet a talajszinten.
A 2019-ben a Bergedorf kerületben álló központi garázzsal megkezdett transzformáció keretében eddig évi egy telephellyel haladnak, így már Norderstedt (2021) és Schenefeld (2022) után a negyedik depót alakíthatták át a lokálisan emissziómentes járműveknek megfelelően. 2020 óta már csak ilyen autóbuszokat szereznek be, mivel 2030-ra az összes hamburgi és környéki busz lecserélése.
Anjes Tjarks, Hamburg közlekedési szenátora és Dr. Lorenz Kasch, a VHH ügyvezetője a szimbolikus csatlakoztatás pillanatában
(fotó: VHH)
(fotó: VHH)
A telephelyhez jelenleg 22 elektromos busz tartozik, további 19-et pedig 2024-ig szállítanak. Erről a telephelyről főképp a 3-as, 29-es, 119-es, 130-as, 230-as, 330-as és 432-es vonalak járműveit adják, így Schenefeld, Rahlstedt és Bergedorf térségében még több ilyennel szállíthatják az utasokat.
A közel 600 járművet 17 telephelyen üzemeltető cégnél a töltőrendszerekbe több, mint 10 millió eurót invesztál, aminek egy részét a szövetségi közlekedési minisztérium támogatja. A töltést minősített ökoárammal végzik, így évi 2.660 tonna CO2-kibocsátástól kímélik meg a környezetet.
Adorján Péter