2023. 09. 26.

Újragondolt utascentrum

Elkészült az első megújult Reisezentrum abból a 25-ből, melyet a következő öt évben kíván szanálni a Deutsche Bahn AG. A jövőben a fókuszt a szolgáltatásra helyezik, nem csak egy jegyiroda lesz a nagyobb városok főpályaudvarán. Ismerős színekből összeállított, otthonosabb, letisztultabb dizájn fogadja a betérőket.




Bár Németországot sokszor gondolhatjuk a fejlett technológiák fellegvárának, az átlagember szintjén még mindig nagyon hagyományos, analóg életvitel figyelhető meg. Ennek egyik jó lenyomata a szinte minden távolsági vonaton nagy példányszámban előforduló klasszikus pénztári jegy. A DB saját számítása szerint a világosszürke-vörös vonatokat választó utasok négyötöde fordul meg valamelyik személyes kontaktust kínáló ügyfélszolgálati helyiségben.

Kívülről nem sokat változott, de az üvegfalon túl egy másik dimenzióba jutunk

Viszont a szakemberhiány nem kerüli el a vasutat sem – sőt napi szinten kell lemondani vonatokat személyzethiány miatt – és kényelmet szolgáló fejlesztésekkel próbálják is tolni az utasokat a digitális technológiák felé, továbbra is jól láthatóan szükség van a nagyobb csomópontokban a jegyirodával kombinált ügyfélcentrumokra.

Belépve a központi pult fogad, ahol a 35 munkatárs egyike köszönt és egyszerűbb ügyekben akár segít is

Emiatt a DB Station&Service AG a legfontosabb állomások létesítményeit megújítja a következő öt évben. A 60 millió euró összértékű beruházás keretében 25 nagyforgalmú és fontos állomáson építik újjá a DB Reisezentrum néven ismert helyiségeket, melyek nem minden esetben a legtriviálisabb helyen találhatóak és sokszor zsúfoltak. Megoldásként nagyobb ügyféltereket, otthonosabb környezetet teremtettek, de a fogyatékossággal élőkre is gondoltak: leengedhető pultok, hallókészülékes T-hurkok, taktilis jelzések, Braille-feliratozás vezeti a rászorulókat.

A természetes fa és a pasztell színek a DB Lounge-ok, a dolgozói egyenruhák és az új ICE-k színeit idézi meg

A bonyolultabb eseteket a hagyományos módon, egy hátrábbi pultnál intézik. A sorszámunkat akár az okostelefonunkra is át tudják küldeni, amivel papírt spórolnak

Stefanie Berk az átadás alkalmával kiemelte, hogy a legjobb szolgáltatást kívánják nyújtani az utasoknak, melyet egyre inkább a digitális térbe helyeznének.

Stefanie Berk, a DB Fernverkehr marketingért és eladásért felelős igazgatója; André Blach, a düsseldorfi iroda vezetője; Nils Hartgen, a DB kereskedelmi igazgatója

2024-ben Nürnberg, Göttingen, Berlin, Mannheim, Köln, és Hamburg főpályaudvarán kívánják renoválni a jegyirodákat. Düsseldorfban naponta 600 és 1.000 közötti utasszámot szolgálnak ki 350 m²-en napi 12-14 órában.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.