2023. 09. 30.

Hétvégi gyors – 2023. szeptember 24–30.

A labanc a gonosz, már megint. A neheze még hátravan a Gotthardon. A csehek Vectrainja készül. Az Ezüstnyilak lassan kihalnak. Olcsó jegyek csak digitálisan. Hírösszefoglalónk a kattintás után.

2023. 09. 29.

Elege lett az ÖBB-nek, Bécsben át kell szállni

Az 1-es vonali vágányzár és az emiatt kialakult mindennapos tetemes késések miatt az ÖBB úgy döntött, hogy a Budapestről Bécsen túl járó közvetlen vonatokat elvágják és a saját belföldi menetrendszerűségük érdekében Bécstől pontosan közelekedtetik. Az utasoknak pedig marad az átszállás és a saját vonatuk lekésése Bécsben.

2023. 09. 28.

IC+ mozdonyok jönnek

Annyira rosszul áll mozdonnyal (is) a MÁV-START, hogy kényszerűségből bérelnie kell. Információink szerint az ÖBB változó feltételrendszere és az elégtelen saját nemzetközi képességek kényszerítik a magyar állami vasutat egy korábban nem megszokott irányú lépésre.

2023. 09. 26.

Újragondolt utascentrum

Elkészült az első megújult Reisezentrum abból a 25-ből, melyet a következő öt évben kíván szanálni a Deutsche Bahn AG. A jövőben a fókuszt a szolgáltatásra helyezik, nem csak egy jegyiroda lesz a nagyobb városok főpályaudvarán. Ismerős színekből összeállított, otthonosabb, letisztultabb dizájn fogadja a betérőket.

2023. 09. 23.

Hétvégi gyors – 2023. szeptember 9–23.

Biztonsági problémák Bostonban. Megszűnő villamosvégállomás Prágában. Robotkutyával ellenőrzik a kocsikat Mainz-ban. Mentesítő vonatok a Gotthard-hágón.


2023. 09. 21.

Gyermeknap az erdei vasúton

A közlekedésbarátok szempontjából Németország egyik leghíresebb villamosüzeme meglehetősen elaggott, főképp használt járművekkel üzemel. Viszont az élet nem állhat meg, a XXI. század kihívásainak is meg szeretnének felelni, illetve attraktívabbá tenni a szolgáltatást.
Kelet-nyugati együttműködés keretében lehetett kipróbálni egy gyári új villamost egy igazi interurbán vonalon.

2023. 09. 19.

106 új berlini

Fánkból kifejezetten sok lenne ennyi, de S-Bahn-motorvonatból nem annyira. A járművek viszont az előre meghatározott határidőre teljes létszámban állnak az S-Bahn Berlin rendelkezésére, így legalább a hálózat egy jelentős részén stabil üzemmel találkozhatnak az utasok. A járművek elosztása az új szerződésnek megfelelően változik, egy típus pedig hamarosan búcsúzik.

2023. 09. 17.

RENDEZ 2023 - gőzmodzony-fieszta Pozsonyban

A RegionalBahn hasábjain éppen 10 éve, 2013-ban tudósítottunk először a Pozsonyban évente megrendezett vasúti járműparádéról, a későbbi tudósítások után pedig az elmúlt hétvégén ismét szemügyre vettük, hogyan alakul a már hagyományos rendezvény sorsa. Képes riportunkhoz előljáróban annyit, hogy nagyon szépen és a szervezők Közép-Európa legnagyobb gőzmozdonyos összejövetelét honosították meg a hajdani magyar fővárosban.

2023. 09. 15.

ÖBB-DB 2024: fejlesztések a német-osztrák nemzetközi forgalomban

Az elmúlt években dinamikusan nőtt a nemzetközi vasúti forgalom a német nyelvterület országai között, különösen Ausztria és Németország viszonylatában. Az érintett vasutak próbálnak megbirkózni a helyzettel, ennek jegyében már a 2023/2024-es menetrendváltástól, de azon túl is növelik az érintett határátlépő kapacitásokat. Mai írásunkban a decemberi változásokat vesszük górcső alá.

2023. 09. 12.

Az út negyedét már megtették

Telephelyeinek közel negyedét már felkészítette a következő évtizedekre Észak-Németország második legnagyobb busztársasága. A folyamat nem áll meg, de a mostani tempón mindenképpen gyorsítani kell a trnszformációs cél eléréséhez.

2023. 09. 09.

Közlekedéspolitikai láz(ár)álmok – Közvetlen Kocsi

Ismét magyarországi aktualitásokkal foglalkozunk a Közvetlen Kocsiban: a mellékvonalak és a vasúti közlekedés problémái kerülnek terítékre. Az élet persze a legjobb rendező: a felvétel óta már a MÁV felsővezetéséből is hullottak ki káderek – persze nem a mellékvonalak ügye miatt. Podcast a hajtás után.

2023. 09. 08.

Hétvégi gyors – 2023. szeptember 3–8.

Asztaldísz Wuppertalból. Trolifejlesztés Jihlavában. A német példa ragadósnak látszik. Olasz belpiacos villamosok mutatkoznak be.

2023. 09. 05.

Adieu, BN!

Bő negyven év után megérdemelten nyugállományba vonulnak Európa leghosszabb villamosvonalának ikonikus járművei, a gofrisütő-politika egyik utolsó mozgó túlélői.
Különleges körülmények közé készült különc járművek Belgiumból, Belgiumnak.


2023. 09. 02.

Hétvégi gyors – 2023. augusztus 27–szeptember 2.

Villanybuszokat vettek a németek. Kapacitást bővít a Westbahn, miközben a cseh pályavasút kapacitásgondokkal küzd. További hírek a hajtás után.

2023. 09. 01.

PFT álszent üzemmódban – jegyzet az 1-es vonali melodráma margójára

A MÁV Zrt. kezelésében álló vasúti pályák lesújtó állapotával itt-ott már foglalkoztunk különféle okokból, de 2023 őszére úgy tűnik, a személykocsik mellett ezen a fronton is elkezdődött a végjáték, hiszen a pályafenntartási források már ősidők óta a vicc kategóriájába tartoznak. Ennek aktuális felvonásaként a Budapest–Hegyeshalom–Bécs fővonal magyarországi szakasza került célkeresztbe és a vasútpolitikai bullshitparádé újabb csúcsokra ért el ezen a héten. Jegyzetünk, vitriollal, a hajtás után!