A labanc a gonosz, már megint. A neheze még hátravan a Gotthardon. A csehek Vectrainja készül. Az Ezüstnyilak lassan kihalnak. Olcsó jegyek csak digitálisan. Hírösszefoglalónk a kattintás után.
2023. 09. 30.
2023. 09. 29.
Elege lett az ÖBB-nek, Bécsben át kell szállni
Az 1-es vonali vágányzár és az emiatt kialakult mindennapos tetemes késések miatt az ÖBB úgy döntött, hogy a Budapestről Bécsen túl járó közvetlen vonatokat elvágják és a saját belföldi menetrendszerűségük érdekében Bécstől pontosan közelekedtetik. Az utasoknak pedig marad az átszállás és a saját vonatuk lekésése Bécsben.
2023. 09. 28.
IC+ mozdonyok jönnek
Annyira rosszul áll mozdonnyal (is) a MÁV-START, hogy kényszerűségből bérelnie kell. Információink szerint az ÖBB változó feltételrendszere és az elégtelen saját nemzetközi képességek kényszerítik a magyar állami vasutat egy korábban nem megszokott irányú lépésre.
2023. 09. 26.
Újragondolt utascentrum
Elkészült az első megújult Reisezentrum abból a 25-ből, melyet a következő öt évben kíván szanálni a Deutsche Bahn AG. A jövőben a fókuszt a szolgáltatásra helyezik, nem csak egy jegyiroda lesz a nagyobb városok főpályaudvarán. Ismerős színekből összeállított, otthonosabb, letisztultabb dizájn fogadja a betérőket.
2023. 09. 23.
Hétvégi gyors – 2023. szeptember 9–23.
Biztonsági problémák Bostonban. Megszűnő villamosvégállomás Prágában. Robotkutyával ellenőrzik a kocsikat Mainz-ban. Mentesítő vonatok a Gotthard-hágón.
2023. 09. 21.
Gyermeknap az erdei vasúton
A közlekedésbarátok szempontjából Németország egyik leghíresebb villamosüzeme meglehetősen elaggott, főképp használt járművekkel üzemel. Viszont az élet nem állhat meg, a XXI. század kihívásainak is meg szeretnének felelni, illetve attraktívabbá tenni a szolgáltatást.
Kelet-nyugati együttműködés keretében lehetett kipróbálni egy gyári új villamost egy igazi interurbán vonalon.
Kelet-nyugati együttműködés keretében lehetett kipróbálni egy gyári új villamost egy igazi interurbán vonalon.
2023. 09. 19.
106 új berlini
Fánkból kifejezetten sok lenne ennyi, de S-Bahn-motorvonatból nem annyira. A járművek viszont az előre meghatározott határidőre teljes létszámban állnak az S-Bahn Berlin rendelkezésére, így legalább a hálózat egy jelentős részén stabil üzemmel találkozhatnak az utasok. A járművek elosztása az új szerződésnek megfelelően változik, egy típus pedig hamarosan búcsúzik.
2023. 09. 17.
RENDEZ 2023 - gőzmodzony-fieszta Pozsonyban
A RegionalBahn hasábjain éppen 10 éve, 2013-ban tudósítottunk először a Pozsonyban évente megrendezett vasúti járműparádéról, a későbbi tudósítások után pedig az elmúlt hétvégén ismét szemügyre vettük, hogyan alakul a már hagyományos rendezvény sorsa. Képes riportunkhoz előljáróban annyit, hogy nagyon szépen és a szervezők Közép-Európa legnagyobb gőzmozdonyos összejövetelét honosították meg a hajdani magyar fővárosban.
2023. 09. 15.
ÖBB-DB 2024: fejlesztések a német-osztrák nemzetközi forgalomban
Az elmúlt években dinamikusan nőtt a nemzetközi vasúti forgalom a német nyelvterület országai között, különösen Ausztria és Németország viszonylatában. Az érintett vasutak próbálnak megbirkózni a helyzettel, ennek jegyében már a 2023/2024-es menetrendváltástól, de azon túl is növelik az érintett határátlépő kapacitásokat. Mai írásunkban a decemberi változásokat vesszük górcső alá.
2023. 09. 12.
Az út negyedét már megtették
2023. 09. 09.
Közlekedéspolitikai láz(ár)álmok – Közvetlen Kocsi
Ismét magyarországi aktualitásokkal foglalkozunk a Közvetlen Kocsiban: a mellékvonalak és a vasúti közlekedés problémái kerülnek terítékre. Az élet persze a legjobb rendező: a felvétel óta már a MÁV felsővezetéséből is hullottak ki káderek – persze nem a mellékvonalak ügye miatt. Podcast a hajtás után.
2023. 09. 08.
Hétvégi gyors – 2023. szeptember 3–8.
Asztaldísz Wuppertalból. Trolifejlesztés Jihlavában. A német példa ragadósnak látszik. Olasz belpiacos villamosok mutatkoznak be.
2023. 09. 05.
Adieu, BN!
2023. 09. 02.
Hétvégi gyors – 2023. augusztus 27–szeptember 2.
Villanybuszokat vettek a németek. Kapacitást bővít a Westbahn, miközben a cseh pályavasút kapacitásgondokkal küzd. További hírek a hajtás után.
2023. 09. 01.
PFT álszent üzemmódban – jegyzet az 1-es vonali melodráma margójára
A MÁV Zrt. kezelésében álló vasúti pályák lesújtó állapotával itt-ott már foglalkoztunk különféle okokból, de 2023 őszére úgy tűnik, a személykocsik mellett ezen a fronton is elkezdődött a végjáték, hiszen a pályafenntartási források már ősidők óta a vicc kategóriájába tartoznak. Ennek aktuális felvonásaként a Budapest–Hegyeshalom–Bécs fővonal magyarországi szakasza került célkeresztbe és a vasútpolitikai bullshitparádé újabb csúcsokra ért el ezen a héten. Jegyzetünk, vitriollal, a hajtás után!