Bár nem a legdicsőbb korszaka van jelenleg a magyar vasútnak, apró fejlesztések azért történnek, még ha ez nem is old meg minden problémát.
A szezonnyitó cikkünkben nehezményeztük, hogy sok állomáson és megállóhelyen az is lassítja a vonatokat, hogy az utazóközönség nehezen találja a megfelelő kocsikat a vonatokon. Ennek egyik oka a hiányos vagy nehezen olvasható tájékoztató táblák, amelyek azt jeleznék hogy melyik kocsi nagyjából hol fog megállni. Ezen újított a MÁV-Start, új tájékoztató táblákat helyezett el a Balaton-környéki szolgálati helyeken. Ez különösen azoknak segítség akik ritkán utaznak (mondjuk csak a nyári időszakban, akkor is csak a Balatonnál) vagy akik kerékpárral utaznak, hiszen a kerékpárok elhelyezésére jellemzően egy kocsi alkalmas, azt pedig nem mindig egyszerű, sőt időként nem is biztonságos a le- és felszálló utasok között gyorsan a megfelelő kocsihoz áttolni. Lássuk tehát az új tájékoztatási formátumot:
A táblákat jól látható helyre helyzeték ki, amin...
...amin egyfelől a kerékpárszállítás szempontjából erősebben érintett Balaton és Tópart InterCity és az alacsonypadlós szolgáltatást kínáló, de szintén kerékpár-helyjegy váltásával igénybevehető Déli→Parti és Déli←Parti InterRégió vonatok láthatóak.
A túloldalon pedig az „országjáró” expresszvonatok...
...a könnyen felismerhető és az expresszvonatokat (valamint a mára gyakorlatilag nem létező gyorsvonatokat) jelző piros színű jelöléssel.
Azt a problémát viszont továbbra sem oldja meg, hogy a peron melyik részén fog megállni a vonat, mivel szektorokra jellemzően nincsenek felosztva a peronok. Viszont a mostani próbálkozás mindenképpen üdvözlendő, hiszen minden utas számára biztonságosan megközelíthető helyen lettek kihelyezve a tájékoztatók.
Mellár Marcell