Két éve még más néven és némileg eltérő formában rendelték meg, mostanra pedig elkészült az első teljes egység belőle. A Deutsche Bahn a jövőbe tekint és korábban nem látott ütemben vásárol új szerelvényeket, hogy megfelelhessen az utasok elvárásainak.
Vasárnap még azzal viccelt a sajtóosztály, hogy a posta tévedésből egészen Bécsig vitte a Talgo-kocsikat. Természetesen szó sincs tévedésről, egyszerűen csak a Rail Tec Arsenalba vitték a klimatikus próbákra a különböző kocsikat. Minden típusból (végkocsi, vezérlőkocsi, étkező, első- és másodosztályú betétkocsik) egyet szállítottak át az országon.
Kedden jött a következő meglepetés: elindult Spanyolországból az első teljes, 17 kocsiból álló egység is. Ennek a sorsa egyelőre a kötelező próbák teljesítése, amik nélkül jövő decemberben nem állhatna forgalomba a típus.
Az utazás első érdekes állomása Irun/Irún volt, ahol az ibériai nyomtávról normálnyomtávra került át a szerelvény
A végkocsi lesz majd a mozdony felől, ennek megfelelően itt az utastér egy része hagyományos magasságban található
A vezérlőkocsiról már láthattunk korábban képeket, melyek nem egyeznek meg az 2019-es tervekkel
Nézzük meg a pályaszámot! 73-mal kezdődik, avagy minden kocsiszekrény saját számon fut, nem számít motorvonatnak. A 28-as jellegkódból kiolvasható, hogy 8 fiktív fülke található benne, avagy a hagyományos méreteknél rövidebb.
Szépen mutat a 17 kocsi az Atlanti-óceán melletti rendezőben
Átrakás után megindulhatott a menet Franciaországba, a képen épp Hendaye állomásra gurul át a Bidasoa / La Bidassoa folyó felett átkelve
Németországban a különleges szállítmányokra szakosodott RailAdventure GmbH továbbította a szerelvényt. Kinézetre majdnem olyan, mint a végleges forma, mindössze a mozdony szorul cserére.
A saját mozdonyával összesen 255 méter hosszú lesz a szerelvény
Bár láttuk már a beltér egy részét Berlinben, a teljes felhozatalról álljon itt néhány kép.
Másodosztályon nem kell különlegességeket várni, a kapacitások bővítése a fő cél
Első osztályon sem lesznek fűszoknyás lányok, de az ülések valamivel kényelmesebbek
A BordBistro, mint a fedélzeti bevételek legfontosabb pontja szinte akármelyik másik ICE-ben is lehetne, remélhetőleg a szélesebb kocsiszekrény miatt ez a terület is kényelmesebb lesz
Adorján Péter