2023. 03. 09.

CityJetből nem lehet elég

Még véget sem ért a korábban megrendelt mennyiség gyártása, de újabb darabokat írhat a Siemens a könyveibe. Az ÖBB maradt a Desiro MainLine egyetlen és utolsó vevője.





Másfél éve még a Talent 3 bukása miatt volt kénytelen az udvari szállító Siemens palettáján körülnézni az ÖBB, a március 7-i bejelentés szerint viszont szabad elhatározásukból vásároltak náluk. Ezúttal 27 darab 4746-os sorozatú, de regionális forgalomra tervezett Desiro ML szállításáról kötöttek megállapodást.

Bő 200 egység után szinte bárhol találkozhatunk a típussal az országban
(fotó: Kriechbaum / ÖBB)

A hivatalosan leírtak szerint az ÖBB 2025-től tervezi bevetni őket, céljuk pedig az utasok számára a komfort emelése és ezáltal alternatíva biztosítása a személygépkocsival szemben. Az új darabokon oldalanként 6 pár ajtó lesz, a 220 ülőhely mellett 24 kerékpárt is biztonságosan lehet majd elszállítani, akár 160 km/h üzemi végsebesség mellett. Emellett 2 kerekesszéknek is kialakítanak helyet, ahogy mellékhelyiségből is 1 akadálymentes és 1 kisebb méretű áll majd rendelkezésre. A többi CityJetből már ismer szolgáltatások, mint a díjmentes WLAN, a fedélzeti portál és az üléssoronkénti konnektor itt is elérhető lesz.

Alig másfél hete készült képünkön a 4020 306 várja indulási idejét, mint REX9 Payerbach-Reichenau felé
(fotó: Adorján Péter)

A 200. darab még 2021 karácsonyára állt forgalomba, a gyártás viszont azóta is folyamatosan folyik. Ennek ellenére van még forgalomban 4020-as motorvonat, bár folyamatosan kopnak ki a forgalomból és a bécsi Schnellbahnon is erősen keresni kell őket. Emellett a CityShuttle ingavonatok is cserére szorulnak, de a villamosított vonalak hossza is növekszik, ahol az 5047-es sorozat (Jenbacher) kiváltása a cél.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.