Nem kisebb feladatra vállalkozik egy francia magánvasút, mint az állami SNCF legjobban menő termékének konkurenciát állítani. Hazai szerelvényeket ugyan nem tudtak szerezni, de a szomszédos Spanyolországban megtalálták a megoldást.
A 2019-ben határozta el Tony Bonifaci Charente-i vállalkozó és Alain Getraud vasúti mérnök, hogy magánvasutat alapítanak, amelyik nagysebességű motorvonatokkal szolgáltatna a regionális szegmensben. Ehhez 350 fős egységekre volt szükségük és reménykedtek az akkor kivonás alatt álló TGV Sud Est vagy TGV Réseau szerelvények közül néhány megszerzésében, de ez végül nem jött össze. 2021 áprilisában az IRJ arról írt, hogy 2022. december 11-én indulhat a szolgáltatásuk, de ez sem valósult meg. Viszont egy fontos mérföldkövet el tudtak érni: 2022. december 16-án megkapták a vasútvállalati engedélyeket, de 2023. december 31-ig el kellene indítani a szolgáltatást.
Járművek egyelőre nincsenek, viszont a Talgo nyerte azt a tavalyi tendert, aminek keretében a startup kereste a megfelelő járműveket. A gyártói közleményben meglehetősen óvatosan fogalmaznak 10 járműegység potenciális megvásárlásáról, bár azt is közlik, hogy 2023 első felében a Rivabellosa melletti üzem elkezdi megépíteni a szerelvényeket. Sokat nem kell számolnunk, hogy ebből nehezen lesz 2023 decemberi üzemkezdet, amivel egybe is vág a 2025-ös szállítási dátum.
A Talgo AVRIL motorvonata a Le Train elképzelt arculatába öltöztetve
A szolgáltatás – amennyiben tényleg lesz – 11 várost köt majd össze napi 50 vonattal Nyugat-Franciaországban, ehhez 150 fős személyzetet alkalmaznának és reménykednének az évi 3 millió utazóban.
A kiterjedtnek mondható hálózat arrafelé csak regionálisnak számít
Menetrendeket és árakat még ne keressünk, de zöld ígéretekből van bőven. Teljesen papírmentes folyamatok, Eco-driving a járművezetőknél, kerékpárszállítás lehetősége olvasható a cég honlapján.
Adorján Péter