Történelme egyik legnagyobb megrendelését teljesítheti a Siemens egy meglehetősen különleges helyszínen. Különösen nagy tejesítményű mozdonyokat gyárthat az Indiai Vasút számára, de az élettartamuk során a karbantartást is elvégzik.
Közel három hétnyi várakozás után lett biztos, hogy a Siemens indiai leányvállalata nyerte el azt a megbízást, melyen 1200 villanymozdony gyártását és ezek 35 éven át tartó karbantartását osztotta ki az Indian Railways (IR). A gyártásra 11 évet szánnak, ami havi 9-10 darabos gyártási ütemet jelent és a megrendelő Dahod városban lévő üzemében végzik majd az IR munkatársaival közösen. A karbantartásra Vishakhapatnam, Raipur, Kharagpur és Pune műhelyei lettek kijelölve, amivel a teljes országot lefedik.
Ambíciózus tervek mentén fejlődhet az indiai vasút
A 9000 lóerős [6620 kW] teljesítményű mozdonyokra az áruszállításnak lesz szüksége a világ egyik leghosszabb és majdnem teljesen villamosított hálózatán. Szemléletesebb adat a teherbírásról, hogy akár 4500 elegytonnát (ez 100 teherautó tömege) is képesnek kell lennie 120 km/h sebességre gyorsítania, így a világ legnagyobb teljesítményű mozdonyai közé fog tartozni. A digitallizáció manapság már nem kerülhető ki, így a Railigent-platform segíti majd a távdiagnosztikát, a karbantartások ütemezését és ezáltal a magas rendelkezésre állást.
A következő évtizedre ilyen lehet a teherszállítási korridorok meghatározó arculata Indiában is
Az indiai hálózaton csak a személyforgalom napi 24 millió utas elszállítását és 22 ezer vonat közlekedését biztosítja. A kormányzat emellett a jelenlegi 27-ről 40-45 százalékra szeretné emelni a teherszállításon belül a vasúti részarányt, amivel 2030-ra a nettó karbonsemleges állapotot érnék el. A mozdonyok az élettartamuk alatt 500-800 ezer teherautó és azok 800 millió tonna CO2-kibocsátását spórolhatják meg.
A szerződéskötés pillanatai: balra Gunjan Vakharia, a Siemens Mobility India vezérigazgatója, jobbra Ravindra Kumar Jain, a vasúti minisztérium alá tartozó Dedicated Freight Corridor Corp Ltd ügyvezetője
Johannes Emmelheinz, a Siemens Mobility ügyfélkacsolati igazgatója, Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója, Gunjan Vakharia, a Siemens Mobility India vezérigazgatója, Steffen Bobsien, vasúti gördülőállományért felelős igazgató és Sunil Mathur, a Siemens India vezérigazgatója
(képek: Siemens)
(képek: Siemens)
Adók és infláció nélkül a szerződés összéréke 3 milliárd euró, amivel a cégtörténet egyik legnagyobb egyedi és legnagyobb mozdonyokra szóló szerződése. A Siemens vállalat legrégebbi indiai beruházása a London és Kalkutta/Kolkata közötti telefonvonal kiépítése volt 1867-ben és azóta is folyamatosan jelen van ezen a fontos és nagy piacon.
Adorján Péter