Még alig kezdődött el az év, máris jó hírekkel szolgált a DB-konszern. Hamarabb lehet fenntartható a cégcsoport, mint várták, így a környezetbarát imázs tovább erősödik.
A közel egy éve folyó kísérletek eredményeként 17 millió liter HVO-t, azaz szintetikus dízelt kötött le a beszállítóknál a Deutsche Bahn, így a korábban csak 2025-re tervezett mennyiséget érték el. Napjainkban nagyjából 1000 személyszállító és 800 teherszállító jármű tankol ilyen üzemanyagot a cégcsoportnál, további 2000 jármű motorjának engedélyeztetése pedig a következő 5 évnek a feladata.
Dr. Richard Lutz, a konszern elnöke kiemelte, hogy a klímasemleges működést 2040-re tervezik elérni, ehhez 2027-ig 1,5 milliárd eurót fektetnek be. Mivel a HVO elégetése 90%-kal alacsonyabb CO2-emissziót okoz, így a számítások szerint 2025-ig 50.000 tonnával kevesebb káros anyag jut a környezetbe. Fontosnak tartották megemlíteni azt is, hogy a biodízel előállításához növényi hulladékot használnak, így az előállításához nincs szükség az élelmiszer-termelés elől elorozni szántóterületeket.
A távolabbi jövőt viszont egyértelműen a belső égésű motorok nélkül képzelik el, a hidrogénes és akkumulátoros járművek vehetik át az uralmat a felsővezetékkel el nem látott vonalakon – ahogy ezt az InnoTrans keretében is láthattuk.
Adorján Péter