2022. 10. 02.

InnoTrans 2022 – Hangban mondjuk el

A 2022-es InnoTransról szóló tudósításaink sorát ezúttal hangos formában folytatjuk, hiszen vannak dolgok, amikről igazán jól csak szóban lehet beszámolni. Berlini élménybeszámoló és kulisszatitkok a hajtás után.








Shownotes


Első nap ülésgyártókat és főleg keleti járműgyártókat mustráltunk

Második nap szintén nem pihentünk, majdnem minden meglátogatható járművet szemléztünk

Harmadik cikkünket már hazafelé írtuk, ebben korszakhatárt kijelölni kívánó technológiákra fókuszáltunk

Nem lehet kihagyni a pályafenntartás és a kapcsolódó területek kínálatát sem, erről ebben az összefoglalóban írtunk

Az egyre inkább teret nyerő városi közlekedés a Bus Display keretében képviselteti magát és kezd függetlenedni a párhuzamosan megtartott hannoveri IAA-tól

28:35 – Frankfurt (Oder) a II. Világháború után lett határállomás Lengyelország felé, minket csak annyira ellenőriztek, hogy legyen igazolványunk.


01:34:05 – Az idei közvetítésünket beharangozó minipodcast itt hallgatható meg.

01:35:00 – A Metropol EuroNight kapcsán említett videós útibeszámoló ide kattintva nézhető. Valóban, Európa egyik legkomplexebb éjszakai vonata a különféle kocsicsoportokkal.

Finom rögzítési (?) megoldások a felújított CAF fekvőhelyes kocsiban – a celluxnál kétségtelenül erősebb!

Működik és ízléses – spárgával kikötött folyosóajtó

A négyszögkulcsos zárnál jobb egy tutibiztos lakat, ráadásul jól is fest egy felújított járműben

Rambo itt járt - egy négyéves kislány játék közben a szakította le a betonbiztosan rögzített kapaszkodót; a csavarokat, ahogy mondani szokás, már csak a Szentlélek tartotta a helyükön...

Műanyag plombával turbózott redőny a hálókocsiban – a képen nem látszik, de a redőny nem is a saját sínjében fut, így nem is zárja ki teljesen a fényt

Dilemma a mosdóban: az addig rendben van, hogy a padlón megtalálja az ember a kilincset, de ezután be merje kilincsre zárni az ajtót belülről?

A fekvőhelyes kocsiban az ágyazás is a mi feladatunk, menet közben ez feltétlenül triviális problémakör. Kapunk két lepedőt, egy pokrócot és egy felhuzatozott párnát.

Nagyjából az egyetlen fejlesztésként került be a felújítás során az RFID-kártyával nyitható fülkeajtó. Igényesebb lett volna kézírás helyett nyomtatni rá a feliratot.

A hálókocsiban annyi pluszt sikerült fejleszteni, hogy az ágy melletti lámpa alatt van a dupla USB-A csatlakozó

A hálókocsiban felszolgált reggeli bőséges, bár a fából készült késsel nem túl egyszerű elvágni a zsömlét. Alapáron 7 dolgot választhatunk, minden további tétel 1,00 €.

Közreműködött: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán, Mellár Marcell.
Station Voice: Pongrácz Dániel.
Főcímzene: Silent Partner - Winter Embrace.
Vége: September - Florida.

RegionalBahn szerkesztőség