Két év kihagyás után ismét villamosvezető Európa-bajnokságot rendeztek: ezúttal a 150 éves lipcsei villamosközlekedést köszöntve. A látványos versenyen magyar szereplők is részt vettek, a BKV két járművezetője, Bór Orsolya és Lak Gellért bár nem végzett a dobogón, de így is Európa legjobbjai közé került. Velük is beszélgetünk a Közvetlen Kocsi új adásában.
Megjegyzések, kiegészítések avagy a shownotes
02:22 — Az összefoglaló itt olvasható
2020 tavaszán az egyik Neskakej mi pod kola! [Ne kerülj a kerekeim alá!] közlekedésbiztonsági kampányban résztvevő T3-as szerelvény (8544+8545) még 0:0 állással
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
11:25 — A bécsi TRAM-EM összefoglalója itt olvasható.
19:35 — Lipcse hálózatán öt típus közlekedik, ebből néggyel kellett valamilyen feladatot teljesíteni.
Két Tatra T4D (LVB Typ 33c) és egy Bombardier NB4 (LVB Typ 68) típusból összeállított szerelvény a Goerdelerring megálló előtti rendezőben
Ugyanitt egy Solaris Tramino XL (LVB Typ 39), mely a Weiße Brücke névre hallgat
(fotó: Adorján Péter)
(fotó: Adorján Péter)
A villamos-bowlingban is szereplő DÜWAG NGT8-as (LVB Typ 36): a típus az első alacsonypadlós jármű volt a városban. A 1131-es egység a főpályaudvar előtt kanyarodik ki a központi megállóhelyről Paunsdorf felé
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A LeoLiner (LVB Typ 37) a városi cég saját terméke, alaposabban megnézve feltűnhet a furcsa tengelyelrendezés is. A felvétel a paunsdorfi kocsiszín előtt készült
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Az NGT12-esekből (LVB Typ 38) 2005-2006-ban szerzett be az akkor még LVB-nek hívott cég 33 darabot a Bombardiertől, akik a Flexity Classic XXL névvel illetik a kocsit. Ez a típus nem szerepelt most a villamosvezetők programjában. A felvétel az Angerbrücke kocsiszín előtt készült
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
34:50 — A 2013-as budapesti verseny képeken és videón. Az egyetlen alkalom, amikor Debrecen is részt vett ezen a rangos megmérettetésen.
10:02 — A brüsszeli eseményről készült helyszíni beszámolónkat és beszélgetésünket is ajánljuk.
Közreműködött: Adorján Péter, Halász Péter, Mellár Marcell.
Szerkesztő: Halász Péter.
Station Voice: Pongrácz Dániel.
Zene: Silent Partner - Winter Embrace
RegionalBahn szerkesztőség