2022. 05. 19.

Szintet lép az új ICE beltere

Meglepetést okozva új belteret mutatott be a Deutsche Bahn, melyet az újonnan vásárolt ICE 3neo fog megkapni. Komfortosabb és otthonosabb utazást ígér a német államvasút már jövő decembertől, de a közlemény alapján a régebbi járműveknél be kell érni a mostani látvánnyal.





Februárban még az aktuális ICE-k belterével mutatkozott be a 8001-es azonosítójú ICE 3neo, viszont a kereskedelmi bevezetés előtt gyorsan megváltoztatták a rendelést és a 8017-es azonosítójú motorvonattól már gyárilag az új beltér épül be. Az nem egyértelmű, hogy a szintén még építés alatt álló és elvileg jövőre bemutatkozó ECx megkapja-e ezt a belteret – hajlunk arra, hogy nem. A színek viszont ismerősek lehetnek: a 2018-ban bevezetett új szolgálati öltözék színei köszönnek vissza az új szöveteken.

Szövetek? – kaphatja fel a fejét a kicsit is tájékozottabb vasútbarát. A kőkemény valóság az, hogy búcsút intenek a műbőrnek az első oszályon és csak a BordBistro ülőhelyein találozhatunk majd vele díszítő elemként. Sétáljunk végig a bemutatásra szolgáló mock-up tereiben a kocsiosztályokat megismerve!

Az első osztályon nagyobb hangsúlyt kap a famintás burkolatok használata, az ülőhelyek színe pedig a korábbi sötétkék helyett szürke lesz

Egy önálló duplaülés az első osztályról: jól látható a két ülőhely közötti szélesítés, amibe belerejtették a konnektort. Itt minden ülőhelynek saját kartámasza van, a fejpárnán hímzett formában visszaköszön a térelválasztó falakon is megtalálható négyszöges minta és az osztályjelzés. A mögöttünk ülőknek lábtartó is jár.

Az egymás mögötti üléssorokban lehajtható asztalka jár, ami tablettartót is rejt. A pohártartó a középső panelből hajtható le, ahogy a szemetes is itt kapott helyet, az ülések között pedig feltehetően Qi-töltő látszik fehér körként.

Páholyos elrendezésben filigrán lámpatest és kihúzható asztal segíti majd a kényelmes munkavégzést

Minden ülőhely kap saját kabátakasztót a háttámlán

Az étkező- és büfékocsit (államvasúti németül BordBistro) továbbra is a burgundi bordó dominálja, az ablakok mellett pedig sötétebb betétek terelik a figyelmet az elsuhanó tájra

A 85%-ban gyapjúból készülő szövettel bevont ülések kedveskedésként köszöntik majd az utasokat

Dr. Michael Peterson, a DB Fernverkehr vezetője és Dr. Richard Lutz, a DB AG vezérigazgatója mutatta be az új koncepciót

A másodosztály ülőhelyei kiézetre is puritánabbak lesznek, a jellemző színnek pedig a kék került kiválasztásra. Itt nem állítható az asztal, de mindenki saját konnektort kap.

Próbaülés kihúzott és betolt állapotban. A bal oldali fül az ülőlapot engedi kihúzni, jobb kézzel pedig az ülésvázon belül elmozdítva tudjuk megdönteni a háttámlát. A szemetes az ülés alól húzható elő a mögöttünk ülőnek.

A tablettartó itt is megvan, de a pohártartó az asztalkából foglal némi helyet és középen közös karfán osztozhatunk.

A tetőburkolatok kialakítása is látványosabbra változik, de marad a rejtett világítás. A fej feletti csomagtartó polcok légiesebbek lesznek a lebegő kialakítás miatt, bár a használhatóságukat nehéz belőni kép alapján. Mindenképpen érdekes elem az első osztályon látható ablakpárkány, ami a páholyos elrendezésnél nincs. A dizájn kidolgozásában a Zürichben bejegyzett nose nevű dizájnműhely vett részt, akik a pezsgőszínű Capricorn megalkotásában is részt vettek. A statisztikák szerint egy ülőhelyet naponta 4 utas használ, emiatt kell akár évtizednyi tartósságot garantáló anyagokat választani a motorvonatok belterébe.

Adorján Péter