Elkészült az utolsó InterJet szerelvény is a Škoda Vagonka üzemében. A folytatás gyorsabb, hosszabb és kényelmesebb (mondhatnánk, hogy komfortosabb) lesz.
Még 2018 nyarán rendelt Csehország állami vasúttásasága a ČD 50 kocsit, egészen pontosan 10 darab 5 kocsiból álló egységet a Siemens-től, akik a Škodával alkotott konzorcium keretében indultak a kiírt tenderen. Az első jármű 2021 őszén állt forgalomba, azóta pedig rendszeresen előfordulnak az Ex6-os (Prága–Plzeň–Cheb) és az R15-ös (Prága–Ústí nad Labem–Cheb) vonalon. A Siemens Viaggio Comfort családra épülő járművek a visszajelzések alapán beváltottak a hozzájuk fűzött reményeket, az utazóközönség örömmel fogadta a korábbinál magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtó járműveket.
Ami a jövőt illeti, 2021. áprilisában újabb szerződést között a ČD és a Siemens-Škoda konzorcium. Ezúttal azonban vezérlőkocsikkal ellátott, 230 km/h legnagyobb sebességre alkalmas (az InterJet csak 200-zal gurulhat), étkezőkocsit is tartalmazó, egyenként 9 kocsis egységek lesznek. Ebből rendelt a cseh államvasút 20 egységet. A forgalomba állásuk előreláthatólag 2024 és 2026 között várható, elsősorban Prágából Hamburgba, Bécsbe és Budapestre közlekedő vonatokban.
Egy többcélú térrel ellátott (jobbára kerékpárszállító) kocsi közvetlenül a mozdony mögött, majd négy másodosztályú termes kocsi, aztán az „infopoint”-ot is tartalmazó valamint a kerekesszékesek és a kisgyermekkel utazók részére kialakított kocsi következik. Ezután következik az étkezőkocsi, végül pedig két elsőosztályú kocsi, melyből az utolsó egyben a vezérlőkocsi is.
(grafika: Siemens)
(grafika: Siemens)
Mellár Marcell