Belpiacos motorvonatokkal erősíti flottáját a Koleje Dolnośląskie, hogy versenyképes szolgáltatásokat nyújthasson. A fejlesztéshez EU-támogatás mellett hitelt is felvesznek.
Újabb 12 motorvonat beszerzésére kötött szerződést a Koleje Dolnośląskie (KD) és a PESA, így a 2020 szeptemberében megrendelt 5+20 és az opciós mennyiségből tavaly márciusban megrendelt 8 darab után tegnap kimerítette a lehetőségeket. Ezzel a mennyiséggel a főleg lengyel piacra készülő típusból a legnagyobb üzemeltető lesz. Alsó-Szilézia vasúti hálózata folyamatosan fejlődik, több vonalat nyitottak újra az elmúlt években, ehhez a vajdaság és az állam támogatása is szükséges volt, a kiszolgálásukhoz pedig a regionális vasúttársaságnak kell befektetnie.
A szerződés aláírásánál a tartomány, a vasúttársaság és a gyártó képviselői voltak jelen
(fotó: Koleje Dolnośląskie)
(fotó: Koleje Dolnośląskie)
Az első 5 darabot EU-támogatásból, a következő 8 és a mostani 12 darabot pedig már a PKO Bank Polski hitelének segítségével szerzi be a Wrocław [Breslau, Boroszló] kozpontú cég. Tavaly 232,5, idén 348,5 millió złoty mennyiségű hitelt vettek föl, a 25 motorvonat pedig összesen 726 millió złoty értéket képvisel. Az ötrészes motorvonatok így 29 milliós (~2,3 milliárd forint) darabáron kerülnek 2024 végéig a regionális céghez. Az 90,5 méter hosszú és 160 km/h sebességre tervezett motorvonatokon egyszerre akár 540-en is utazhatnak, ezt 235 fix és 15 lehajtható ülőhely teszi komfortossá. Az alacsonypadlós kialakítás, a klimatizáció, a WiFi és a kerékpárok szállíthatósága magától értetődő.
Az első darab már készen van, de még nem került kiszállításra. A lengyel rendszerben 48WEc sorozatjelet kapott a széria.
(fotó: PESA)
(fotó: PESA)
Ezzel a beszerzéssel a cég flottája 88 járműre nő, melynek 65 százaléka elektromos üzemű, de rendeltek már hibrid motorvonatot a szintén lengyel Newagtól is.
Adorján Péter