Buktatókkal teli és vitáktól hangos évek után megkezdődött a berlini metróüzem legújabb típusának összeszerelése Pankow-ban. A főleg német nyelvű piacra termelő üzemből még idén kigördülhet az első kész vonat.
Pénteken hivatalosan is megkezdődött Berlin legújabb metró-generációjának gyártása, hiszen a Stadler Rail pankow-i üzemébe megérkezett az első fényezett kocsiszekrény. Mivel egy prototípusról van szó, ezért a még nyers járművázba szenzorokat építenek, amivel majd a próbaüzem során mérik a terheléseket, ami alapján a sorozatpéldányok jobbak lehetnek. A 12 méter hosszú, 2,4 méter széles és 3 méter magas, a BVG-re jellemző közlekedési sárga színű kocsitestbe 42 kilométernyi kábel kerül, majd beépülnek a szükséges szigetelések, takaróelemek, ülőhelyek és év végére elkészül a BVG-nek átadható első szerelvény.
Karácsony már elmúlt, de a közúti szállítás miatt szükséges a csomagolás
Összesen 12 próbakocsi készül, ezeket a hatósági engedélyek megszerzéséhez használják majd. Jure Mikolčić, a Stadler németországi vezetője hangsúlyozta, hogy metrót építeni nem annyira egyszerű, de az IK sorozattal szerzett tapasztalatok is segítik őket. Dr. Rolf Erfurt, a BVG műszaki igazgatója örömét fejezte ki, hogy az üzem megnyitásának 120. évfordulóján kezdődhetett meg a legújabb típus gyártása. A tradíció mellett fontos a jövő is, hiszen nem csak a régebbi típusok kiváltása, de a kapacitások növelése is szükséges, ha attraktív szolgáltatást szeretnének nyújtani.
FLIRT-szekrényvázak mellett repül a kisprofilos hálózatra szánt első JK
A fehér felületekhez csatlakozik majd a fülkemodul. A Gisella becenevű, hivatalosan GI/1E típus után újfent kocsinként és oldalanként két ajtóval rendeltek kisprofilos járműveket.
Adorján Péter