2022. 01. 28.

Hétvégi gyors – 2022. január 22-28.

Auckland újra a CAF-ra szavazott. Hűtővonattal Spanyolországban. Állomásfelújítások Ausztriában. Afrikába mennek a Királynék? Pörög az orosz mozdonygyártás. Villamosítják a konténerterminált.

2022. 01. 27.

Emigrálhat a Škoda-csoda

A České dráhy 2008 és 2011 között állította forgalomba a Škodától vásárolt húsz darab 109E típusú villamosmozdonyát. A több áramrendszerű mozdonyok egyik dedikált célja volt a szlovák Gorillák kiváltása, ám a gépek használatára szőtt több terv sem igazán jött össze a cseheknek. Most úgy néz ki, hogy a mozdonyok Törökországban kezdhetnek új életet.

2022. 01. 21.

Hétvégi gyors – 2022. január 15-21.

Amerikából jöttem, mesterségem címere: Talgo. Újabb német cég vesz Ebusco-t. Argentín megrendelést könyvelhet a TMH. Furcsa baleset történt Berlinben. Épül a D metró.

2022. 01. 20.

Megszűnik a Montana Rail Link

Bár január 10-i hír, de mostanra hajózott át hozzánk az Atlanti-Óceánon: megszűnik az észak-amerikai vasúti szcéna egyik érdekes színfoltját jelentő Montana Rail Link és gyakorlatilag beolvad az őt körülvevő BNSF Railroad-ba. Mai bejegyzésünkben a Class I-nak túl kicsi, regionálisnak inkább túl nagy vasúttársaság színes történetéből csemegézünk és kontextusba helyezzük a mostani lépést.

2022. 01. 19.

Hibridesít a DB Cargo

Újabb 150 hibrid mozdonyt rendelt a Deutsche Bahn, hogy környezetbarátabban szállíthasson árut. A rendelések tolató és vonali mozdonyt is hoznak a flottába, ahonnét egy évtizeden belül kiveszhetnek a klasszikus darabok.

2022. 01. 17.

Jön a VDV Tram-Train

4 évnyi munkával sikerült 6 német és osztrák személyszállító cégnek keresztülvinnie, amit az utóbbi évtizedben szinte senkinek: relatív egységes járműtípust vásároltak nagy tételben, így közel 20 százalékkal sikerült csökkenteni az árakat.

2022. 01. 15.

Ez volt 2021 – nekünk

A 2022-es évben először jelentkezik podcastunk, a Közvetlen Kocsi. Első adásunkban az elmúlt év magunk mögött hagyott eseményeit idézzük fel szubjektív válogatásban, mert azért a lezárásokkal tűzdelt 2021-es év sem volt eseménytelen.

2022. 01. 14.

Hétvégi gyors – 2022. január 9-14.

Ittas volt, nem vihette el a vonatot. Újabb és gyorsabb motorvonatokat szerezne be a ČD. S-Bahn-bővítés Nyugat-Berlinben. Hisznek a jobb jövőben.

2022. 01. 12.

Láthatáron a prágai trolihálózat

Letették az 58-as trolibusz alapkövét Prágában. Bár ezzel a jelzéssel közlekedett már troli az elmúlt öt évben, már nem csak tesztüzemként, hanem valódi, állandó járatként szepelhetnek a cseh fővárosban trolibuszok.


2022. 01. 11.

Új város, futurisztikus villamossal

Az öböl menti arab országokról sokaknak a végtelen sivatagok, a fényűzés és a szupersportkocsik ugranak be, de a hiresebb városok felépítésén rengeteg dél-ázsiai vendégmunkás dolgozik, a kész építményeket általában európaiak vagy amerikaiak menedzselik, a tulajdonos pedig a háttérben meghúzódó helyi sejk és klientúrája. De mit tegyünk, ha mi vagyunk a sejk és kicsinek bizonyul a főváros? Építsünk egy szatellitvárost, ahova kijár a fővárosi metró is, de helyben „csak” villamosra futja.

2022. 01. 08.

Hétvégi gyors – 2022. január 1-8.

Az Alstom karbantartási lehetőséget nyert Romániában, másfélemeletes motorvonatokat szállít Németországba és akár néhány norvég korona is csoroghat a pénztárcájukba. A körvasút nem csak Budapesten rejt potenciált. Szavazás a párizsi villamosokról. Mozdonyt vesznek és festenek Németországban.