Fénnyel kommunikáló peronszegélyt tesztel a DB Station&Service Berlin egyik sokat megélt állomásán, ahol már más innovatív megoldásokat is próbálgattak.
Tavasztól újabb jövőbe mutató megoldást tesztel a Deutsche Bahn Berlin Südkreuz 1-es vágányán, ami az egyik Zukunftsbahnhof [Jövő állomása] kiemelten forgalmas pontja. A peron biztonsági sávjába épített megoldás szállítója a Berlini Műszaki Egyetemen végzett mérnökök által alapított SIUT nevű start-up, akik 2016-ban a DB Mindbox nevű támogatási programjában is részt vettek hasonló ötletükkel. A prototípust 2018 és 2020 között tesztelték Stuttgartban Bad Cannstatt állomáson.
Az első verzióban még fehér LED-pontokból állt a megjelenítés és csak az ajtók várható helyét mutatta
(fotó: Andreas Varnhorn / DB AG)
(fotó: Andreas Varnhorn / DB AG)
Az új fejlesztés a korábbi tapasztalatokra épít és már színes felületekkel informál. A telepített rendszer jelenleg a következő funkciókat tudja:
- A szerelvény mellett világító zöld panel a beszállás lehetőségére utal
- Piros villogás jelzi, hogy a peronnál egy vonat megáll, áthalad vagy indul
- A maximálisnál rövidebb szerelvények esetén pulzálás vezeti a vonathoz az utasokat
Zöld a szegély, be lehet szállni
Bernd Koch, az állomást üzemeltető DB Station&Service AG elnöke szerint az utasok az állomásokon jól szeretnék érezni magukat, ehhez pedig elengedhetetlen a jó tájékoztatás, amivel könnyebben és gyorsabban lehet megtalálni a célhoz vezető irányt.
A peronszegélyen Jörn Reinhold, Vincent Genz és Benjamin Westerheide, a rendszert fejlesztő SIUT vezetői
Az éles üzem 2022-ben indul és egy évig tart majd, az elvárások szerint az utascsere ideje csökken a jövőben.
Cornelia Kadatz, a berlini vasútállomások menedzsere körül Dominic Schäfer és Christopher Schubert, a projekt vezetői
(fotó: Hans-Christian Plambeck / DB AG)
(fotó: Hans-Christian Plambeck / DB AG)
Adorján Péter