Egy nap, két baleset. Nem kezdődött jól a múlt hét szerdán (2021. augusztus 4.) a cseh vasúton. Hajnal 5 óra körül egy tehervonat siklott és néhány kocsi fel is borult Kralupy nad Vltavou állomás váltókörzetében, 8 óra körül pedig Plzeňtől délre két vonat frontálisan ütközött. A forgalom azóta mindkét helyen megindult, a baleset részleteinek kivizsgálása folymatban van. Utóbbi balesetben az északról érkező PESA Link motorkocsin és a délről érkező Západní expres mozdonyán kívül a mögé kapcsolt személykocsi is súlyosan sérült: olyannyira, hogy azt csak ledaruzták a pályáról, de az elszállítására eddig nem került sor. Néhány képet sikerült készíteni a várhatóan selejtezésre kerülő kocsiról.
Milavče megállóhely Plzeň-től délnyugatra, a főpályaudvarától 52 kilométerre található. A képen háttal látható főjelző mellett haladt el az Os 7406 számú személyvonat, mielőtt a baleset megtörtént volna.
A peront ugyan megszakítja egy vasúti átjáró, ám egy egység RegioShark-kal kényelmesen meg lehet állni a közút és így a főjelző előtt
A távolban ideiglenes lassújel és friss ágyazat jelzi, hogy a közelmúltban be kellett avatkozni a pályába
Začátek pomalé jízdy – a lassan bejárandó pályarész kezdete nem sokkal a baleset helye előtt kezdődik
Konec pomalé jízdy – a megállóhely felé más sebességkorlátozás nincs
A pályafenntartás eszközei még a pálya mellett hevernek
Az ütközés helye nagyjából az első oszlopnál volt, ám az első kocsi nagyjából azzal egyvonalban állt meg, ahol a roncs jelenleg található
Az alépítményt azért nem kellett teljesen elbontani
A sáros utat szemmel láthatóan nehéz gépjárművek taposták ki maguknak: itt mentek be a mentők, tűzoltók, valamint…
…a szolid 400 tonna teherbírású daru, amivel a sérült kocsit levették a vágányról.
Így áll most a dolog: a kocsiszekrény két helyen is összecsuklott. Az ablakok egészen jól bírták, csak a mozdony mögötti oldalon, a kerékpáros szakasznál tört meg, a többi a körülményekhez képest épségben megúszta
A kocsi másik vége egy fokkal jobban néz ki
A közepe is meghajlott, ahol semmilyen berendezés nincs a kocsiszekrény alatt, így a merevítés is kevesebb
A kocsi 2020. őszén még prágai honállomású volt, 2021. júniusára viszont már átkerült Plzeň-be. A vonatot továbbító 66-os Herkules homlokfalának nyoma látható a kocsi ezen végén
A tengelyek a kocsi alól…
…a kupac többi része a PESA Linkből került ide.
Egy műszerfal, egy váltó, rengeteg kábel: a RegioShark ezen vége kimondhatjuk, hogy megsemmisült
Az energia-elnyelő modul tette a dolgát
A RegioShark törmelék egy része, így a klímakompresszor doboza, a relatíve épen maradt menetirány szerint bal oldali panel és az apróságok közvetlenül a pálya mellett hevernek
Nem véletlen a TSI Crash: nem azért lett létrehozva, hogy az IC+ drágább legyen és még át is kelljen építeni, vagy hogy csak fejre állított fürdőkád alakú járműveket lehessen gyártani: bár a PESA egyik fülkéje teljesen roncs lett, a motorkocsi többi része, ezáltal a benne utazók is kisebb sérülésekkel megúszták. Az megtört Bdmpee233 sorozatú kocsiban viszont lett egy halálos áldozat, ahogy sajnos a két mozdonyvezető is életét vesztette
Szívszorító látvány: a Plzeň felől érkező RegioShark vezetője mindent megtett a megállás érdekében; valószínűleg ez a műszer volt az egyik utolsó amit a becsapódás előtt látott
A forgalom megindult, a romok azonban még jelzik a tragédiát
A formában a 854-es sorozathoz passzoló vezérlőkocsit a szögletesebb formájú 842 023 tolja Plzeň felé
Mellár Marcell