Most már tényleg úgy néz ki, hogy új helyre kerül Hamburg-Altona pályaudvar. A mostani fejállomást feladja a Deutsche Bahn és helyette Diebsteich városrészben épít új, kisebb átmenő állomást a távolsági vonatok számára.
Letették az alapkövét az új altonai pályaudvarnak Hamburgban. A tervek szerint a mostaninál kisebb, de fejpályaudvar helyett átmenő rendszerű állomás napi 380 távolsági és regionális vonatot szolgálhat majd ki, ez nagyjából 25 százalékkal több, mint a jelenlegi állomás kapacitása. A 2027-re elkészülő létesítmény 548 millió euróba kerül, ennek egy részét a város állja – cserében a régi altonai pályaudvar helyén öt hektáron 1900 új lakást tudnak majd építeni. A projektről ugyan már 2013-ban írtunk, tehát csak szolid nyolc évet kellett várni arra, hogy megtörténjen az első kapavágás. Halkan megjegyezzük, hogy a 2014-es hírek még arról szóltak, hogy 2023-ra el is készül az új pályaudvar.
A fejpályaudvar feladásával és a kiszolgáló területek korábbi átadásával sok új felülethez jut Hamburg városa, ahol többek között lakásépítésbe kezdenek
Az új állomásba integrálják az S-Bahn Diebsteich megállóhelyét is, a gyorsvasút két vágánya mellett hat vágány áll majd a regionális és távolsági forgalom rendelkezésére, ami jóval kevesebb a mostani mennyiségnél, hiszen a mai Altona nyolc vágányon fogadja a vonatokat. Ennek ellenére az állomás átmenő mivolta miatt így is nagyobb kapacitást tud majd kínálni az üzemeltető DB.
Az új altonai pályaudvar hat vágányon fogadja a regionális és a távolsági vonatokat – a kapacitás illeszkedik a DeutschlandTakt elvárásaihoz is
A létesítményről kiderült: számos ülőhelyet alakítanak majd ki, bevásárló és étkezési lehetőséget kínálnak az utasoknak és a környékbelieknek. Az új pályaudvar mellett a hamburgi városvezetés egy 58 és egy 76 méter magas toronyházat is épít, ebben szálloda és irodák kapnak helyet. A városi közlekedési kapcsolatot négy buszvonal jelenti, emellett 600 kerékpár és 300 autó tárolására alkalmas parkolót is kiépítenek. A környékbeli lakók zajterhelésének csökkentéséről összesen 2,6 kilométernyi zajvédő fal gondoskodik majd.
A Deutsche Bahn jelezte: a régi altonai pályaudvarból csak az S-Bahn (amúgy földfelszín alatti) állomása marad meg a projekt végén.
Halász Péter