Újabb színfolt tűnik el néhány éven belül Berlin mellől, hogy átadja a helyét a korszerű járműparknak. Woltersdorf villamosüzeme a 110. évfordulóra már nem a mai arculatával várja majd az utasokat.
Megszámláltattak a napjaik a Berlin melletti Woltersdorfban a kultikus Gothawageneknek, mivel a vasútüzemi tevékenységet a korábbi üzemvezető 2018-as halála óta ellátó Schöneicher-Rüdersdorfer Straßenbahn GmbH a napokban tett közzé hivtalos pályázati felhívást új járművek szállítására. Nem csak a járművek kora, de a 2022. január 1-jén életbe lépő akadálymentességet előíró szabálypont miatt is szükség van a flottacserére az 1913-ban megnyitott vonalon.
A Berliner Platz megállóhely ugyan a település súlypontjában van, de ide került a kitérő, ahol reggel az S-Bahn Rahndorf állomására ráhordó sűrítővillamos is visszafog. Képünkön a napi kiadáshoz szükséges két villamos látszik, ezen felül a harmadik darab a sűrítő.
A kiírás szerint 15 méter hosszú, 10 kN tengelyterhelésű, 2,4 méter széles, acélvázas, kétirányú járműveket vennének 2+2 vagy 3+1 darabos felosztásban. A motorkocsiknak legalább 30 százalékban alacsonypadlósnak (360 mm padlómagasság) kell lenniük és az 50 utas 40 százaléka számára kell ülőhelyet biztosítani és a teljes utastérnek klimatizáltnak kell lennie. Ajtókból legalább 3 felszállósávot kell biztosítani, ami a mostani kettővel szemben gyakorlatilag az akadálymentes többcélú tér miatt kötelező elem. Az 1435 mm nyomtávolságú pálya jelenleg 19 méteres ívsugarat és 60 ezrelékes emelkedőt is tartalmaz és a 600 V-os áramellátás sem változik.
A beltérben még érezni az NDK utolsó lehelletét, maga az üzem pedig egy nagyon családias hely a 24 dolgozóval.
(fotók: Adorján Péter)
(fotók: Adorján Péter)
A pályázatra augusztus 31-ig várják a jelentkezéseket és 2022-2023 folyamán kellene leszállítani a járműveket. Hirtelen nem sok olyan gyártót tudnánk felsorolni, aki foglalkozik ilyen paraméterű villamos gyártásával, a megoldás szinte biztosan valamilyen egyedi megoldás lesz.
Adorján Péter