A Közvetlen Kocsi idei újabb adása ezúttal picit rövidebb, mint a korábbiak: láthatóan nem történt igazán semmi sem körülöttünk a felvétel idejéig. Vagyis...
...vagyis azért persze történt ez-az. A tavaszi nyitás keretében Berky Dénes szerzőtársunk Svájc nyugati részén, a Genfi-tó [Lac Léman] környékére kirándult, ha már észszerű keretek között máshova nem juthat el. Itt is látott azért érdekes dolgokat, többek között a podcastban is említett sokképes cikk egyik alanyát, a „villany-Bézét”.
Szót érdemel még az is, hogy korábban a horvát vasút annyira nem ragaszkodott a különféle adriai „fürdős” vonatokhoz, de most valahogy a koronavírus-járvány végefelé megváltozott a nézőpontjuk és nem csak a már-már megszokottnak mondható RegioJet-járat jön, hanem az ÖBB és a ZSSK közös vonata és a MÁV-csoport is beköszön a tervek szerint a horvát tengerpartra.
Mintegy csemegeként, ha már a RegioJet lembergi vonata említésre került, szó esik majd Magyarics Zoltán előadásában egy jó kis ukrajnai vonatozásról az Українські залізниці – Ukrajinski Salisnyzi nappali és éjszakai üzemre is alkalmas használt új járművéről, amelyet a Київ [Kijev] és Івано-Франківськ [Ivano-Frankivszk] között csodálhatott meg kollégánk – ha már a repüléstől ott és akkor eltanácsolták.
Az Ukrán Vasút „csodakocsija” az Ivano-Frankivsz – Kijev IC vonatban, itt már Kijev állomáson (bal szélen a vonat végére sorozott Bécs–Kijev viszonylatú „európai űrszelvényű” hálókocsi kandikál ki) |
A szőnyeggel feldobott folyosó |
A fülke belülről - nappali állásban a két-három óra után kezd nagyon kényelmetlen lenni a „párnázott fapados” |
Közreműködött: Adorján Péter, Berky Dénes, Halász Péter, Magyarics Zoltán, Mellár Marcell, Szundi Szabolcs
Station Voice: Vass Gabriella és Pongrácz Dániel
Zenék:
- Klaus Doldinger & Passport: Loco-motive
- Space - Fasten Seat Belt
RegionalBahn szerkesztőség