A Közvetlen Kocsi újabb adásában ismét Amerikában kalandozunk. Ezúttal a robosztus dízelmozdonyok történetének járunk utána és megnézzük, hogy az a forma, ami az 1960-as évek elején Magyarországon trendi lett, harminc évvel korábban hogyan hódította meg Amerikát. Sőt, az is kiderül, hogy Larryéknek, akik elvileg kamionokkal foglalkoznak, mégis mi közük a vasúthoz? Kattintás után indul az új podcastunk.
- General Motors Electro-Motive Division 567-es dízelmotor
- ALCo S-1/S-3, az elpusztíthatatlan ős-tolatómozdony
- GM EMD FT-Unit, az első nagyszériás vonali, tehervonati dízelmozdony az USA-ban
- ALCo FA és PA, a GM EMD F- és E-Unit vetélytársa - amint a podcastban elhangzott, a háborús termelési irányelvek miatt csak 1946-tól indulhattak harcba a rivális ellen; addig is: ALCo RS-1, az első nagyszériás road-switcher, azaz tolató-vonali dízel
- Fairbank-Morse ellendugattyús 38 8-1/8 dízelmotor (helyreigazítás: a Junkers JuMo-hasonlóság a források szerint inkább véletlen, párhuzamosságról lehet szó, mivel még a háború előtt megindult a fejlesztés - az ihlet persze lehet, hogy a németektől jött)
- Baldwin Centipede (százlábú), 8 motoros demonstrátor-mozdony, két vezetőállásos DR-6 (Central of New Jersey), RF-16 „Sharknose”
- Fairbanks-Morse „C-Liner”, azaz Consolidated Line mozdonycsalád és a H-24-66 „Train Master”, a korát megelőző és a dízelmotor miatt megbukott első igazi, nagy teljesítményű hattengelyes tolató-vonali dízelmozdony
- Raymond Loewy, számos mozdony-dizájn és egyéb híres ipari formatervezési remekmű atyja, és a Fairbanks-Morse H12-44 tolatómozdony, aminek eredeti, korai gyártású változatát Ő tervezte - nem volt túl nagy mozgástere a mesternek...
- Szovjet Vasút Да20 (Da20), lánykori nevén Also RSD-1, még akcióban 1986-ban, a mai Üzbegisztán területén (A RSD-1 az RS-1 hattengelyes, eredetileg 1943-tól a transziráni vasútra szánt változata volt)
- Szovjet Vasút Дб20 (Db20), azaz Baldwin 0-6-6-0 1000, 1945-ben
- Összefoglaló szócikk a Union Pacific gázturbinás mozdonyairól
- ALCo Century-mozdonycsalád
- Krauss-Maffei ML-4000, azaz a Southern Pacific és a Denver & Rio Grande Western vonalain „kivégzett” német dízel-hidraulikus gépek. Az egyetlen, viszonylag épségben megmaradt példány kalandos helyreállításáról 2014-ben írtunk
- Union Pacific EMD DDA40X, a kétmotoros dízelek evolúciójának csúcsa
- GM EMD SD45, a „kicsit már túl erős”, a 2. generációs 3600 lóerős csúcsdízele (ugyanez a konkurenciától: ALCo Century C636 és GE U36C)
- General Electric beszállás: Universal sorozat (U-Boat), majd győzelem a GM EMD felett: Dash-8 és Dash-9 sorozatok
- Ez itt a reklám helye, avagy használt jenki dízelt mindenkinek: Larry's Truck Electric (mai nevén LTEX Rail)
Közreműködött: Berky Dénes, Halász Péter, Magyarics Zoltán, Szundi Szabolcs
Station Voice: Vass Gabriella és Pongrácz Dániel
Zene: Klaus Doldinger & Passport - Loco-motive
RegionalBahn szerkesztőség