Menekülne az ÖBB a Talentektől. Villamos és motorvonat is a Stadlertől. Száznál is több csuklós Citarót vesz a TEC.
Belga Citarók
Namur | Belgium – A Belgium francia nyelvterületének tömegközlekedését üzemeltető Transport en Commun (TEC) összesen 129 darab új Mercedes-Benz Citaro G-t rendelt. A vallon közlekedési cég hibrid technológiával ellátott csuklós autóbuszokat rendelt a német gyártótól, részben háromajtós, részben pedig négyajtós (városi) kivitelben. Az utasok számára USB-töltőpontok állnak rendelkezésre az utastérben, a mozgáskorlátozottak pedig a megszokott rámpa helyett lift segítségével juthatnak be a kocsiba. A buszvezető munkahelyét üveggel teljesen leválasztották az utastértől.
(fotó: Daimler Truck AG)
Továbbra is táncolnak
Basel | Svájc – 2023 és 2025 között selejtezi a Baselland Transport (BLT) a még meglévő Schindler-villamosait, ehhez a héten kötöttek szerződést újabb 25 Tango típusú villamosra. A típus nem ismeretlen az üzemeltetőnek, így néhány év múlva már összesen 63 ilyen járművük lehet.
(grafika: Stadler Rail / BLT)
Újabb motorvonattender
Bécs | Ausztria – A Talent 3-ak immár két éves késése miatt újabb 46 darab 100 méteres és opcionálisan 75 méteres egységek gyártására és élettartamra szóló karbantartására írt ki közbeszerzést az ÖBB 96 hónapos szállítási határidővel. Tervezetten 21 Vorarlbergbe és 25 Tirolba kerülne, az ajánlatokat február 22-ig várják.
Téjlörméd vonatocska
Catanzaro | Olaszország – A Ferrovie della Calabria (FdC) négy új kétrészes szerelvényt szerez be a Cosenza–Catanzaro Lido vonalra, amit a Stadler két éven belül szállít és további 10, akár háromrészes egységre is van opció. A mindössze 950 mm-es nyomtávú vasútvonalon ezek lesznek a legkorszerűbb normáknak megfelelő dízel-elektromos járművek és akár 100 ülő és 100 álló utast is szállíthatnak.
(grafika: Stadler Rail / FdC)
Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter