Új típus forgalomba állításával nyitotta az új évet az S-Bahn Berlin GmbH, ami az utasok számára is jelentős változásokat jelent az S47-es vonalon. Nem csak a jármű, hanem a színek és a hangok is újak, amit még nekünk is szoknunk kell.
2016 elején rendelte meg hivatalosan az S-Bahn Berlin GmbH az első 106 járművet (85 Halbzug és 21 Viertelzug) a Stadler és a Siemens alkotta konzorciumtól, még ugyanazon év őszén megépült egy teljes méretű makett a valóságközeli tapasztalatok sorozatgyártás előtti begyűjtéséhez. Az első kész kocsiszekrény leszállítása alig egy évvel később már készen volt és az engedélyeztetés látványosabb pillanatai után 2021. január 1-jén éjfélkor forgalomba állt az első vonat, amely a 483 001 és 484 001 azonosítójú egységek összekapcsolásával egy Dreiviertelzug lett, összesen pedig 4 hasonlóan számmisztikusan összekapcsolt szerelvény áll rendelkezésre a napi üzemhez. Ez azt is jelenti, hogy a 2009-es S-Bahn-krízis hatása miatt Halbzugra rövidített időszak után újra Dreiviertelzug közlekedik a Konrad hívójelű vonatcsoportban.
Tavaly még csak próba- és tanulójáratok keretében találkozhattak az utasok vele, egy hete viszont már utazni is lehet az újdonsággal
(fotó: Volker Emersleben / DB AG)
(fotó: Volker Emersleben / DB AG)
Hogy mi lesz az új típus beceneve? Olvashattunk már guruló szekrényt, pirítós kenyeret és villanykapcsolót is, de még egyik sem tűnik általánosan elfogadottnak. Majd az idő és a nem feltétlenül kíméletes berlini köznyelv viszont biztosan eldönti ezt is.
Az S-Bahn Berlin egy vicces videóval mutattta be az újdonságokat, illetve reklámozta magát is munkaadóként
A szállítás ütemének megfelelően az S8, S41, S42 és S46 is ennek a típusnak a vadászterülete lesz 2023-ig, ahogy azt a Ring/Südost hálózatrészre kötött 15 éves koncesszió szabályozza.
- 2021. január 1: S47 (Spindlersfeld–Tempelhof/Südkreuz (–Bundesplatz))
- 2022. július 1: S46 (Königs Wusterhausen–Hauptbahnhof)
- 2022. október 14: S8 ((Wildau–) Grünau–Hohen Neuendorf)
- 2023. április 14. és 2023. október 13: Ringbahn (S41/S42).
Az S47-es külső szakasza optimális helyszínnek bizonyult az új vonatok bemutatásához
Az S-Bahn Berlin közleménye szerint egyelőre közel 150 munkatárs szerezte meg a jogot, hogy vezethesse az új típusokat, de az átképzés folyamatos.
Adorján Péter