Folyamatosan és a tervezettnek megfelelő ütemben újulnak meg a 481/482-es sorozatú motorvonatok, de hosszú még az út a teljes sikerhez. Emellett a hálózat pontosságát is sikerült növelni, ami évtizedes távlatban nézve is említést érdemel.
Elkészült az 50. felújított 481/482-es sorozatú Viertelzug, ami egészen jó arány egy és negyed év után. Az átlagosan 20 éves használat után vannak jobban megviselt darabok is, ezeket Halle-Ammendorfban, a valamikori vagongyárban állítják helyre az MSG szakembereinek segítségével. A 2024-es határidő betartásához évi 100 járművet kell felújítania az S-Bahn Berlinnek, ami egy meglehetősen nagyratörő vállalkozás – közel másfél év alatt készült el az első darab, de a gyakorlat ebben az esetben is gyorsítja a folyamatokat.
Folyamatosan állnak forgalomba a felújított motorvonatok
(fotó: Volker Emersleben / DB AG)
(fotó: Volker Emersleben / DB AG)
Egyszerre 23 Viertelzug átalakítása folyik Schöneweide telephelyen, ahol 11 hét alatt kell szét- és újra összeépíteni őket, miközben a kiadandó egységek számát a közszolgáltatási szerződés írja elő. A 309 példányos sorozat gyakorlatilag teljesen megújul a hossztartóktól a padlózaton át az újonnan beépített kapaszkodókig. A 155 milliós számlát Berlin és Brandenburg tartományok állják.
Sokat kritizált szempont a berlini hálózaton a pontosság kérdése, amit a 2020-as évben is pozitív előjellel illetett a cég. A 2019-es 96,1 után 97,1 százalékra tornázta föl a pontosan közlekedő vonatok arányát a a 2018 nyarán elindított S-Bahn PLUS programnak köszönhetően. Ez azt jelenti, hogy az elvárt havi 96 százalékot is sikerült teljesíteni, miközben például októberben a Franfurter Allee állomásnál gyújtogatás miatt volt hosszabb üzemszünet. Az elmaradt vonatok aránya 2 százalék alatt volt, ami a műszaki állapotok jelentős javulását jelzi.
Adorján Péter