České Budějovice trolihálózatán ugyan vannak akkumulátoros önjárásra képes trolik, de a többség még mindig csak a vezetékek alatt tud közlekedni. Viszont a költségeket csökkentheti egy új kapcsolat.
Csehország egyik legkisebb, de legdélebbi és legrégebbi trolibuszüzeme a meglévő hálózat kiegészítését tűzte ki célul. A Nádražní északi, Pekárenská és Pražská třída közötti szakaszára kívánnak építeni egy alapesetben csak üzemi célokat szolgáló vezetékpárt, amin igény esetén rendszeres utasszállítás is indulna. Elsőre hülyeségnek tűnhet ilyen célra minden irányban vezetéket építeni, de a fejlesztéssel a mostani üzemi menetek hosszát kívánják rövidíteni. Jelenleg a garázs csak a város északi részén fekvő Szent Ottília temető melleti elágazástól érhető el, ezáltal rengeteg üresfutás keletkezik a hálózaton.
Az új szakaszt tavaly kívánták megépíteni, de különböző bürökratikus akadályok miatt még mindig nincs végleges engedély és a Zdopravy által citált iromány szerint a Vasúti Hivatal majd csak december 9-én tart helyszíni szemlét, tehát legjobb esetben is csak jövőre kezdődhetnek a munkák az összesen 2,4 kilométer hosszú vezetékkel.
A pirossal jelölt részeken kell meg- és átépíteni a vezetékeket
(grafika: DPMČB)
(grafika: DPMČB)
Az új vonalvezetéssel a troligarázst két irányból lehetne elérni, a belváros felől a mostani útvonal nagjából fele lenne csak az üresfutás. A 34-es főút kivezető szakaszát képező, autópályaszerű Generála Píky utca fölé is vezeték kerülne (a budapesti 74-es troli juthat eszünkbe a Hungária körút felett) és adná a teljesen üzemi célú részt.
Adorján Péter