Kerékpárszállító kocsiban eltöltött több órás utazás, IC-k és IC Rapidok, By-ok, Bhv-k és „húskampós” kocsik. A Közvetlen Kocsi adásában nagyon sok mindenre kitérünk, hiszen nosztalgiázunk: sztorik főleg a vad '90-es évekből és az ezredforduló környékéről.
Vajon ki emlékszik még a Partium nemzetközi gyorsvonatra és a szombatonként előtte vagy épp mögötte kocogó mátészalkai mentesítőre? (Jó, tudjuk, hivatalosan nem mentesítő, de mégis így ismerte mindenki.) Vagy éppen a komfortkocsis Hajdú Expresszre? A valóban suhanó, sokszor akár 8-10 kocsis InterCity-kre, amik még egy időben Szolnokon sem álltak meg? Ma már nehéz belegondolni a 3-4 kocsis sebesvonatok korszakában abba, hogy egy átlagos záhonyi gyorsvonat volt akár ennek a duplája, triplája is. Sőt, arra is fény derül adásunkban, hogy vajon mi a teendő akkor, ha késett a Tisza Expressz Moszkva felől és mit keresett a České dráhy szerelvénye Nyíregyházán. Tartsanak velünk nosztalgiázó-sztorizó adásunkban!
Debrecen után kocog az adásban is sokat emlegetett Partium nemzetközi gyorsvonat – itt még teljes díszében, By-okkal és pápaszemes Bo-kkal súlyosbított összeállításban. Írásunk kisképén pedig Nyíregyházán látható a szintén emlegetett hosszabbik cseh szerelvény valamikor a 2000-es évek legelején (fotók: Magyarics Zoltán)
Közreműködött: Adorján Péter, Halász Péter, Berky Dénes, Magyarics Zoltán, Mellár Marcell.
Station Voice: Vass Gabriella és Pongrácz Dániel.
Zene: Klaus Doldinger & Passport - Loco-motive.