2020. 09. 02.

Villamost cserélnek

Közel egy évnyi csúszással érkezett meg az első új villamos a kikötőjéről ismert városba.






Megérkezett az első Flexity Duisburgba, hogy a következő másfél-két évben kiválthassa a DVG a tervezett élettartamukat elérő és túlfutó, a Rajna szemközti oldalán fekvő DUEWAG-gyárban épült GT10NC-DU típust. A hagyományos villamoshálózat járművei 1986 és 1993 között eredetileg magaspadlós kivitelben készültek, majd 1996 és 1997 folyamán megkapták az alacsonypadlós középrészeket, így járműoldalon akadálymentessé vált a hálózat.

Duisburg külsőbb területein, mint a Wanheimer Straße a klasszikus villamos esetében várt kulisszák között találjuk magunkat

A hálózatnak csak egy része fekszik Duisburgban, az állatkert után a villamosok a szomszédos Mülheim területén közlekednek a főpályaudvar alatti alagúti végállomásukig. Mivel szélső- és középperonos megállók is vannak mindkét vonalon, mindenképpen kétoldali ajtókkal ellátott járművekre van szükség, illetve a mülheimi végállomáson is csak egy vágányt tudnak használni, így adódik a kétirányú kialakításra is igény.

Mülheim an der Ruhr, Speldorf Betriebshof megállóban az utcára kell leszállni


Az immár 4 éve elhatározott beszerzés eddig is lassan haladt, de az elmúlt félév gazdaságot is jelentősen próbára tevő korlátozásai sem segítették az amúgy is késésekre hajlamos Bombardiert. Időközben a DUEWAG-ok is részleges leállításra és alapos karbantartásra kényszerültek, de 2019 végére 38 villamos meg is újult és napi forgalomban van.

A helyi napilap ma hajnalban várta meg a kocsiszínbe érkező Flexity-t

Az elsőként elkészült és leszállított villamos oldalára nagy betűkkel került föl a Deine neue Komfortzone [A te új komfortzónád] felirat, ami egy különösen kényelmes járművet vetítene elő, de a helyi (v)iszonyokat ismerők szerint túlzottan szűk lesz a 2+2-es üléselrendezés, amit a szomszédos Ruhrbahn járműveinél is tapasztalhatnak az utasok. Főleg a 903-as vonal esetében merült föl, hogy már most alacsony lesz az elméleti 200 fős kapacitás a csúcsidőben. A Bombardier természetesen rajta kívül álló okokra hivatkozik, így egyelőre kártérítésre sem hajlandó, pedig most már utasforgalomban kéne legyen az első néhány darab.

A DVG saját bejegyzése tegnap született, amikor a bautzeni üzemet elhagyta az újdonság

A DVG hétfőre tervezi a jármű hivatalos bemutatását, ahol egyelőre csak állóhelyzetben lesz megtekinthető a villamos. A kötelező tesztek elvégzése után várhatóan 2021 nyarán állhat forgalomba a típus.

Adorján Péter