A cseh magánvasúti szolgáltató magyarországi piacra lépéséről előbb még április 1-jei tréfaként írtunk, majd pedig kiderült, hogy nem is olyan komolytalan az elképzelés. Valamivel kevesebb, mint egy évvel a bejelentés után pedig itt van a magáncég, még ha némileg húzódott is a premier: piaci alapú szolgáltatást kínál az utasoknak Budapest és Prága között Bécs, Brno és Pardubice érintésével. Rendszeresen frissülő tudósításunk a járatok első napjáról.
2020. 07. 31.
2020. 07. 30.
Villannyal északon
2020. 07. 29.
Metrópótló villamos Prágában
A prágai metróvonalak is igényelnek egy kis simogatást időnként. Ez általában valamelyik hosszú hétvégén történik tavasszal, ám ezúttal a nyár közepére esett egy 9 napos vágányzár a „szokásos”, legidősebb szakaszon és egy egyetlen napos a legfiatalabb részen. Ahogy már megszokhattuk, metrót nem csak busszal ér pótolni, így a mostani karbantartás szolgáltatott fotótémával a villamosbarátoknak is.
2020. 07. 28.
Megismételhetetlenek 3. – SkyWork Airlines Svájc fővárosába
A koronavírus-járvány miatti leállások megrostálják a közlekedési szolgáltatókat, a fő vesztes pedig légiközlekedés. Addig is, amíg újra útra kelünk, új sorozatunkban elővesszük azokat a képeket, amelyek már a járvány előtt megismételhetetlenné váltak. A PrivatAir után itt egy újabb kis méretű, specialista légiközlekedési vállalat Svájcból, mely 2018 augusztusában dobta be a törölközőt, éppen 25 évnyi – viszonylagos ismeretlenségben telt – létezés után.
2020. 07. 24.
Hétvégi gyors – 2020. július 18-24.
Hajójegyet vasúti pénztárból. Nyugatra tart az első megújult CAF-hálókocsi. Brandenburg finanszírozza a rendezőpályaudvar fejlesztését. Elköltözött, de mégis marad a Stadler Altenrheinban. Nemsokára forgalomban Zürichben az első Flexity. Szerkezetkész az új műhely. Hibridesít az ír államvasút. Hírösszefoglalónk.
2020. 07. 23.
Bicikliszállító kocsit vesz a RegioJet
A Deutsche Bahn az elmúlt évek során folyamatosan vonta ki a forgalomból az 1990-es és 2000-es években rekonstruált, illetve akár újonnan beszerzett járműveit, elsősorban mozdonyos vonatokba való kocsikat – e járművek pedig igen jelentős piacra találnak Közép- és Kelet-Európában az állami vasúttársaságoknál éppúgy, mint a magáncégeknél. Most megint a cseh RegioJet járt beszerzőkörúton.
2020. 07. 22.
Tanuljon mozdonyvezetőnek otthonról!
2020. 07. 19.
Távol s kelet – Közvetlen Kocsi Shinkansen-en innen és túl
A Közvetlen Kocsi ezúttal keletre közlekedik, nem áll meg az első határ túloldalán, sőt, egy jó Talgohoz hasonlóan tengelyátszereléssel sem töltjük az időt – irány Japán! A Távol-Kelet vasútjairól a magyar nyelven valószínűleg legautentikusabb forrással beszélgettünk, sztárvendégünk a már jó ideje Távol-Keleten élő Adler György.
2020. 07. 17.
ICE 3neo – Újabb rókabőr?
2020. 07. 15.
Gyorsabban és villannyal: megújul a Stettiner Bahn
2020. 07. 14.
Szia, M7!
2020. 07. 13.
Hátra arc! – Helyi érdekű menetrendváltozás
Ha minden jól megy, akkor augusztus 1-jétől visszakozik a szaktárca: több vasútvonalon is visszaáll a „járványmenetrend” előtti időszakban érvényes közlekedési rend. Persze nem koncepcióváltásról van szó, hanem jó eséllyel a helyi érdekek győzelméről.
...a tengerhez? Naponta!
Olyan sikeres a RegioJet „fürdősvonata”, hogy a társaság úgy döntött: naponta közlekedteti a Prága és Rijeka közötti járatot – eddig ugyanis már több mint negyvenezer utasuk volt, pedig nincs egy hónapja, hogy beindult a járat.
2020. 07. 10.
Alstom-Bombardier: Körvonalazódik a jövő
2020. 07. 08.
Nagysebességű búcsú
Magyar szemmel nézve szinte hihetetlen, de igaz: a Deutsche Bahn AG bő három évtized szolgálat után nyugdíjazta a második generációs nagysebességű mozdonyait. A 120.1-es széria az 1980-as évek végén állt szolgálatba, mint univerzális mozdony, ám a „Bahnreform” után már a távolsági forgalom oszlopos tagjai lettek, miután 2020-ban végleg kikerültek a mozdonyfordulóból.
2020. 07. 07.
Jegyváltási reform vidéken
2020. 07. 03.
10 éve: Mindent újranyitunk!
Tíz évvel ezelőtti történetet vezetünk most az olvasók elé. Egy évtizede ugyanis, hogy a Székesfehérvár és Komárom közötti vasútvonal megnyitásának 150. évfordulója alkalmából gőzvontatású nosztalgiavonat közlekedett, amelyen ott volt az akkori aktuálpolitika színe-java. Akkor azt mondták: újraindul a forgalom a mellékvonalakon. Ám kiderült hamarosan: nem mindegyiken és a legtöbb helyen azóta már csak az alibimenetrend maradt. Vagy a pótlóbusz.